2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Kalocsa és Paks térségében tervezett új Duna-híd, az M60-as gyorsforgalmi út Pécs és Barcs (országhatár) közötti szakasza, valamint az Esztergom és az M1-es autópálya közötti közúti kapcsolat megvalósítási, műszaki terveire írt ki közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. - a tenderek a keddi Közbeszerzési Értesítőben jelentek meg.

A Kalocsa és Paks térségében tervezett új Duna-hídra - valamint a kapcsolódó közlekedési infrastruktúra fejlesztésére - kiírt megvalósítási tender keretében el kell készíteni a Natura 2000 hatásbecslési dokumentációt, a környezetvédelmi hatástanulmányt, valamint az engedélyezési- és a tendertervet is.     

A hídszerkezet hossza 1060 méter. A falszerkezet teljes szélessége 17,15 méter az ártéri hídnál és 23,08 méter a mederhídnál. A támaszok száma 12 darab, a legnagyobb nyílás pedig 220 méter.     

Az M60-as gyorsforgalmi út Pécs-Barcs (országhatár) közötti szakaszának a megvalósíthatósági tanulmánya kiegészül a környezeti hatástanulmány kidolgozásával, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzésével. A 2×2 sávos gyorsforgalmi út hossza mintegy 70 kilométer, a tervezési sebessége pedig óránként 130 kilométer.    

Az Esztergom és az M1-es autópálya közúti kapcsolat fejlesztése címet viselő beruházás kapcsán műszaki tanulmánytervet, megvalósíthatósági tanulmányt és környezeti hatástanulmányt kell készíteni. Az új út az 1-es számú főút és a 1101. jelű út herceghalmi csomópontjának körforgalmú csomóponttá történő átépítésével indul. A kezdő csomópont és az M1-es autópálya herceghalmi csomópontja között 2x1 sávos utat felújítják.

Az M1-es autópálya alcsomópontjait átépítik, ezek között és Zsámbékig az 1101. jelű utat 2x2 sávos gyorsúttá építik át. Innen teljesen új nyomvonalon, 2x2 sávos gyorsforgalmi út készül a 10-es számú főútig, amelyet - valamint a Budapest-Esztergom vasútvonalat - egy külön szintű csomóponttal keresztezi az új út. Itt csatlakozik a 117-es számú meglévő főútra a nyomvonal, amely 2x2 sávosra bővül, az Esztergom-kertvárosban található 1117-es jelű - Esztergom ipari parki - út csomópontjáig. A 1117-es jelű utat felújítják. A beruházás a 1117. és a 1111. jelű utak csomópontjáig tart, amely szintén felújításra kerül. Az út teljes hossza 39,7 kilométer lesz.

Így kapcsolják össze a budai villamoshálózatot

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!