Az elektromos meghajtású jármű felsővezeték és sínek nélkül közlekedik, szenzoraival érzékeli a neki felfestett útvonalat és az úton lévő akadályokat. Az első kísérleti példány egy 3,1 kilométeres szakaszon közlekedik a Sennung színház és egy sportközpont között, de tervezik a pálya kibővítését egy 9 kilométeres hurokká.
A rövid távú közlekedésre szánt jármű kifejlesztője, a CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd. vasúti járműgyár szerint az "okosvonat" sikeresen teljesített 24 órányi nonstop közúti tesztüzemet, és a háromkocsis - 32 méteres, 300 férőhelyes - változat egy példánya jövőre megkezdi az üzemszerű működést.
Az újszerű elektromos jármű 10 percnyi töltés után 25 kilométert tud megtenni, óránként 70 kilométeres maximális sebességre képes. A fejlesztő szerint az ART kiépítése töredékébe - ötödébe vagy még kevesebbe - kerül, mint egy kötöttpályás közlekedési hálózaté, például egy villamospályáé vagy egy metróvonalé. A CRRC főleg olyan közepes és kisebb városoknak ajánlja, amelyek nem engedhetnek meg maguknak egy drága metróhálózatot, vagy ahol túlságosan sokáig tartana annak kiépítése.
MTI