2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Elhúzódó engedélyezési eljárások és egy eredménytelen közbeszerzés miatt nem tudták megkezdeni a Péceltől a Dunáig tartó, négy budapesti kerületet is érintő bicikliút megépítését, melyre uniós forrás is rendelkezésre állt volna. A fideszes polgármester a főpolgármestert hibáztatja.

Egyelőre nem épül meg a Rákos-patak menti bicikliút, mert a főváros kicsúszott a kivitelezés elkezdésének határidejéből. Horváth Tamás, a XVII. kerület fideszes polgármestere szerint „Karácsony Gergely ismét megkárosította a rákosmentieket”. A városrész első embere a közösségi médiában közzétett videóüzenetében azt mondta, a fővárosi önkormányzatnak 2,7 milliárd forintot kell visszafizetni az Európai Unió részére – számol be a 24.hu.

Horváth szerint a projekt tervezése még 2017-ben, Tarlós István főpolgármestersége idején kezdődött el, de Horváth szerint 2019 után, az új városvezetés színre lépésével megakadt a folyamat, holott ő 2022 tavaszán egyeztetett Karácsony Gergellyel, aki megígérte, megépül a kerékpárút.

Karácsony Gergely hiába ígérte meg a kerékpárutat Horváth Tamásnak, a bürokrácia közbeszólt. Fotó: Unsplash
Karácsony Gergely hiába ígérte meg a kerékpárutat Horváth Tamásnak, a bürokrácia közbeszólt. Fotó: Unsplash

A főpolgármesteri hivatal viszont azt írta a lap megkeresésére, ezer sebből vérzett eredetileg a Péceltől egészen a XIII. kerületig húzódó projekt, de nem kell semmit sem visszafizetni, mivel még előleget sem vettek fel rá. Mint írják, a támogatási szerződéseket még az előző városvezetés ideje alatt, 2016 decemberében kötötték meg, szakmailag nem megalapozott műszaki tartalommal és költségvetéssel. Ezért az új városvezetés 2020–2021-ben a projekteket átstrukturálta, így a Rákos-patak menti kerékpárútra vonatkozóan is új, megemelt összegű támogatási szerződést 2021 augusztusában írták alá. A kezelői szerződések beszerzése több mint egy év volt, a X. kerület esetén pedig természetvédelmi területet is érintett volna. Így a közbeszerzést csak idén márciusban tudta kiírni a Budapesti Közlekedési Központ, ami eredménytelen lett. Ezért futottak ki abból a határidőből, mely szerint a beruházást júliusig el kellett volna kezdeni.

A főváros azt is közölte, megkeresték a kormányzatot a forrás alternatív felhasználási javaslatával, de a kormányzat tájékoztatása szerint erre nem volt lehetőség az operatív program túltelítettsége miatt. Ennek ellenére bíznak abban, hogy a következő uniós költségvetési ciklusban a kormányzat biztosít majd forrást a budapesti kerékpárutak fejlesztésére.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!