A villanyautózás térnyerése érdekében a K&H június 10-től bevezette a Zöldautó Finanszírozást. Ennek keretében évi 2,5 százalékos fix kamatozású, forintalapú lízingkonstrukcióval vehetnek egy-egy darab használt vagy új tisztán elektromos személyautót a vállalkozások.
Boom a villanyautók piacán
„Az uniós autópiac több mint 12 százalékkal szűkült éves összevetésben az idei első negyedévben. Magyarországon pedig közel 11 százalékkal csökkentek az újautó-eladások. A tisztán elektromos autókból viszont 53 százalékkal több talált gazdára az EU-ban, Magyarországon pedig 127 százalékos volt a növekedés” ‒ mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője.
Hozzátette: „A globális ellátási problémák miatt helyén kell kezelni az autópiaci számokat, a kereslet alapján tényadatoknál jóval több autóra lenne kereslet mind az uniós, mind a magyar piacon. Ezen belül pedig a villanyautók iránti kereslet egyre fokozódik, ehhez hozzájárul az is, hogy vannak, akik fennakadástól tartanak az olaj- és üzemanyag-ellátásban.”
Lízing évi 2,5 százalékos kamattal
A villanyautók iránti kereslet kedvező, mivel ezeknek a lokális károsanyag-kibocsátása nulla, így környezetbarátabban közlekednek, mint a hagyományos társaik. Nem véletlenül döntött június elején úgy az Európai Unió, hogy 2035-től kizárólag elektromos meghajtású autók állhatnak forgalomba az uniós államokban.
A K&H most elindítja a Zöldautó Finanszírozást, és ennek keretében új, kedvezményes kamatozású lízingkonstrukciót nyújt kizárólag vállalkozásoknak.
„A finanszírozás iránt érdeklődő cégek, egyéni vállalkozók maximum egy-egy darab használt vagy új villanyautó beszerzéséhez kaphatnak kedvező, évente 2,5 százalékos kamatozású, forintalapú zártvégű vagy nyíltvégű lízingfinanszírozást. Ez a kamatszint rendkívül kedvezőnek mondható az inflációs nyomás miatt fokozatosan emelkedő kamatkörnyezetben, egy átlagos piaci lízingkonstrukció esetében ugyanis a kamat 8-10 százalék is lehet” ‒ emelte ki Suba Levente.