5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Erre voltunk kíváncsiak, miután előzetesen olyan jelzéseket kaptunk a pénzintézetektől, hogy aggályos, az első félév végi zárás és a családvédelmi akcióterv indulására való felkészülés közepette lesz-e idejük a még nem azonosított nagyjából egymillió ügyfél megkeresésére.

 

Az Mfor.hu június 20-ai Kormányinfón feltett kérdése és az arra adott rapid bankszövetségi reakció indította el azt a gyors folyamatot, amely végén az Országgyűlés június 26-áról október 31-ére tolta ki azt a határidőt, ameddig a bankok, a Magyarországon székhellyel, fiókteleppel vagy telephellyel rendelkező önkéntes egészség- és nyugdíjpénztárak, befektetési szolgáltatók, valamint biztosítók (az életbiztosítási tevékenységükkel összefüggésben) ügyfelei kötelesek adataikat egyeztetniük. Feltéve, hogy 2017 júniusa előtt létesítettek ügyfélkapcsolatot és a szolgáltatójuk még nem szerezte be a hiányzó adatokat (például okmánymásolatuk nem áll rendelkezésre), illetve közszereplők. A jogi személyeknek (vállalatoknak, egyéb szervezeteknek) mindenképpen szükséges az azonosítást elvégezniük, mert esetükben új adatokat kell rögzíteni: a tényleges tulajdonosokkal kapcsolatban további adatokat kell megadniuk, illetve nyilatkozniuk azok kiemelt közszereplői státuszáról. 

A törvényben nincs szankció arra, ha nem sikerült 3 nap alatt kiértesíteni valakit
A törvényben nincs szankció arra, ha nem sikerült 3 nap alatt kiértesíteni valakit

Az, hogy a törvénymódosítást Áder János köztársasági elnök múlt kedden kihirdette, s az még aznap 18 órakor hatályba is lépett, azt jelentette, hogy a bankoknak legkésőbb június 28-án, azaz múlt pénteken délutánig kellett kiértesíteniük az érintett klienseiket. Egy olyan időszakban, amikor gőzerővel készültek a családvédelmi akcióterv július 1-jétől, hétfőtől várható rohamára. Ráadásul az év első felének végén esedékes zárlati munkák is rengeteg terhet róttak a hitelintézetekre.

Érthető, hogy lapunk kíváncsi volt arra, a pénzintézeteknek sikerült-e valamennyi ügyfelüket kiértesíteniük a módosított törvényben előírt és múlt pénteken lejárt 3 napos határidő végéig, illetve voltak-e fennakadások, ha igen, azok milyen jellegűek voltak és sikerült-e már elhárítaniuk azokat? Különösen, hogy Gulyás Gergely miniszter a múlt heti Kormányinfón kifejezte reményét, hogy az illetékes hatóság meg fogja vizsgálni, a bankok tényleg eleget tettek-e a törvényi kötelezettségüknek a határidőn belül.

Íme, az eddig megkapott válaszok, amelyeket természetesen frissítünk az esetleg később beérkezőkkel.

Budapest Bank:

Az újraazonosítás határidejét módosító jogszabály hatályba lépésének másnapján, 2019. június 26-án a honlapunkon (www.budapestbank.hu/ujraazonositas) tájékoztattuk az ügyfeleinket, hogy a jogalkotó a kötelezettség teljesítésére nyitva álló határidőt 2019. október 31-ére módosította. Ezen túlmenően a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően a 3 napos határidőn belül valamennyi érintett ügyfelünk figyelmét sms-ben, elektronikus levélben, illetőleg kivonat megküldésének útján hívtuk fel. 

CIB:

Ügyfeleinket az ügyfélpreferenciák/kommunikációs csatornapreferenciák függvényében értesítjük, és továbbra is folyamatosan keresni fogjuk postai levélben, e-mailben, sms-ben és push üzenetben.

K&H:

Minden olyan ügyfelünket kiértesítettünk, akiknek még teendőjük van az újraazonosítással kapcsolatban.

MKB:

A törvénymódosításban foglalt új határidőről, valamint az érintett ügyfelek adategyeztetési kötelezettségéről, illetve a kötelezettség elmulasztásának következményéről (az ügyfél számlájának időleges zárolásáról) 2019. június 28-áig az alábbiak szerint tájékoztattuk az érintett ügyfeleinket:
•         az elektronikus csatornákon (NetBankár, NetBankár Business, PC Bankár) elérhető ügyfeleinket az ügyfél nevére küldött postaláda üzenettel,
•         az e-mail címmel rendelkező ügyfeleinknek küldött mailben, 
•         az MKB honlapján és a NetBankár szolgáltatás nyitó lapján elhelyezett pop up üzenetben,
•         az MKB honlapján, önálló microsite-on tájékoztatjuk az ügyfeleket az adategyeztetési kötelezettségükről, valamint ügyfélszegmensekre specializált GYIK-összeállítást közlünk-

Az elektronikus csatornákon nem elérhető ügyfelek részére az MKB ajánlott postai küldeményt állított össze, amelyet a nyomdának és a nyomdán keresztül a Magyar Postának szintén átadott a törvény adta határidőn belül.

OTP:

Az érintett ügyfelek értesítése rendben megtörtént.

Raiffeisen:

Valamennyi érintett ügyfél kiértesítése megtörtént, fennakadások nem voltak tapasztalhatóak. 

UniCredit:

Az azonosításban/ügyfél-átvilágításban még továbbra is érintett ügyfeleink értesítését a törvénymódosításban előírt határidőn belül teljesítettük.

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!