A reklámok történetének az egyik legnagyobb horderejű szava az INGYEN. Ma is az, de ugyanakkor átok sokunk számára. Leginkább azoknak, akik szellemi tulajdonnal kereskednek, mint például mi. A fogyasztói kultúrát átjárja az általános jogosultság romboló érzése, egészen pontosan az ingyenességhez való jogosultság érzése.
A szüleink generációja a „Fizess és vidd!” kultúrájában éltek. Nagyon ritka kivételekkel takarékoskodtak a jelentősebb vételek előtt, és egyszerűen megvoltak nélkülük, amíg össze nem gyűlt a rájuk elegendő pénz. Mostanában a „Fizess és vidd!” már csak egy furcsa lábjegyzet a történelemben. Manapság a „Vidd most, és fizess később!” szolgál a vásárlások alapjául, ahol a különböző weboldalak a mindent leegyszerűsítő erő szerepét töltik be, és a függetlenségtől a jogosultság felé történő kulturális eltolódásból kifolyólag minden, ami az árral kapcsolatos, nagy nyomás alatt áll.
Azonban a folyamatnak ezzel még korántsincs vége. Az új mentalitásnak látszólag nincs határa. Ma már az emberek jelentős része az egészségügyet jognak tekinti, nem pedig termékeknek és szolgáltatásoknak – ezért aztán sokan bármilyen árat ellenségesként fogadnak. Az olyan nyugdíjat, amely elégséges az önfenntartásra akár harminc évnél hosszabb időre, amelyről valamikor azt gondolták, hogy ára van, hogy a bankoktól és biztosítótársaságoktól kell megvásárolni, takarékoskodás és a pénz körültekintő kezelése útján, ma már széles körben mindenki számára egyformán járó jognak tekintik, függetlenül attól, hogy az adott illető mit tett annak érdekében, hogy képezze magát, előre haladjon a pályáján, vagy a szakmájában, és felelősen takarékoskodjon.
Szűkölködve és félelemben élni
Legyen egy pillanatra őszinte saját magához. Önnek mi a benyomása egy olyan küszködő értékesítőről, aki leszállítja a díjakat, gyakran könyörög a leendő partnerének/ügyfelének, hogy sikerüljön végre megkötni azt a bizonyos üzletet, mert ha nem, akkor annak akár beláthatatlan következményei lehetnek.
És a legrosszabb az egészben, hogy ez a kép csak táplálja a hivatásunk iránti ellenérzéseket, tovább erősíti azt a képet, hogy mindenek felett csak az üzletkötés áll és minden más a partner-, ügyfélkapcsolatokat beleértve a háttérbe szorul. Vagy megélhetés, vagy a vég? Tényleg idáig jutottunk?
A lényeg a következő: nem kell ennek így lennie.
Tegye meg a megfelelő lépéseket, hogy ezen változtasson!
- Nem lenne jobb, ha Magyarország legjobb ötleteit tudathatná magáénak az üzletágában?
- Nem lenne jobb, ha egyenrangú félként tudna tekinteni a gazdasági és pénzügyi tanácsadójára?
- Nem lenne jobb egy olyan társasággal együtt dolgozni, amely közel három évtizede piaci szereplő, a világ élvonalába tartozik, és minden évben olyan fejlesztéseket hajt végre, amely a piac előtt jár minimum 15-20 évvel?
- Nem lenne jobb, ha meg tudná adni a családjának és a vállalkozásának azt, amire vágyik – amikor csak akarják?
- És utolsósorban nem lenne jobb, hogy többé nem okozna önmagának csalódást a rossz üzleti döntése, esetleg döntései miatt?
A felelősség hiánya
A vagyont a felelősség vonzza, annak elhárítása taszítja. Az emberek túlnyomó része bővelkedik a kifogásokban, viszont cserébe jóval szerényebb anyagi körülmények között élnek. Hol sok a kifogás, ott kevés a pénz. Ha bőséggel áradnak a kifogások valaki szájából, biztosan nem fog áramlani sem a pénz, sem pedig a vagyon a zsebébe.
A Smart Insurance Brokernél azt tapasztalják, hogy azok a vállalkozók, akikhez folyamatosan sok partner/ügyfél, lehetőség és vagyon áramlik, sokkal inkább folyamatokban gondolkoznak, mint alkalmakban, és természetesen lehetőségekben, nem pedig végeredményben.
Kifogások a rossz üzleti eredményekre
Nincs kifogás
A százszázalékos felelősségvállalás azt jelenti, hogy tudomásul vesszük: magunk teremtünk meg mindent, ami velünk történik. Azt is jelenti még, hogy megértjük: mi vagyunk az okai minden egyes élményünknek, legyen szó akár rosszról, akár jóról.
Aki igazán sikeres akar lenni, annak bizony itt az ideje, hogy teljes felelősséget vállaljon az életéért – az összes eredményéért, sikeréért és kudarcáért. Ez elengedhetetlen a sikerekben gazdag élethez.
Ha tudjuk, hogy magunk hozzuk létre a jelenlegi, vagy bármikori helyzetünket, és ha akarjuk, akkor megszüntethetjük és újra létrehozhatjuk azokat.
Hajlandó 100 százalékos felelősséget vállalni a Smart Insurance Brokerrel kapcsolatos üzleti döntéséért?
Nos, erre a kérdésre még ráér válaszolni. Addig is, hogy a Smart Insurance Broker bizonyítsa a rátermettségét, nem száz-, hanem akár ezerszázalékos felelősséget vállal az összes szolgáltatásáért, amelyek a teljesség igényével a következők:
A Smart Insurance Brokernél tudják, mit szeretne hallani a gyorsaságról, de nem ígérnek olyat, amit nem tudnak betartani. Azt mondják, amit egyébként is szoktak: tudnia kell, hogy nincs egyéb garancia, mint hogy minden erejükkel azon lesznek, hogy a szolgálatába állítsák minden tapasztalatukat.