3p

Változtak az elvárások, amit csak a közbeszerzéstől való visszalépéssel tudnak orvosolni.

Tavaly év végén számoltunk be arról a pályázatról, mellyel a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a saját műsorainak közvéleményre gyakorolt befolyását tervezte monitorozni. A tartalomszolgáltatást támogató közvéleménykutatásokra nettó 90 millió forintot szántak, egy plusz egy éves keretmegállapodás részeként.

A közszolgálat befolyásának megmérése még várat magára
A közszolgálat befolyásának megmérése még várat magára

Egy most megjelent uniós tájékoztató szerint azonban az alap lefújta a tendert. Okaként azt jelölték meg, hogy a pályázat meghirdetése óta eltelt időben változtak az ajánlatkérői igények. Szó szerint ez szerepel a tájékoztatóban:

A műszaki leírásban megfogalmazott elvárások – tekintettel az eljárás indítása óta eltelt időtartamra – nem teljeskörűen tükrözik az Ajánlatkérői igényeket, amelyet Ajánlatkérő csak a közbeszerzéstől történő visszalépéssel tud orvosolni.

A kutatások céljait az előző cikkünkben így foglaltuk össze:

  • Megismerni a népesség informálódási és médiahasználati szokásait, feltérképezni a közszolgálati csatornák szerepét, összehasonlítva a többi médiaszolgáltató csatornáival.
  • A konkrét rádióhallgatáshoz kapcsolódóan megismerni a rádiózók igényeit, elvárásait és a rádióadók értékeléseit.
  • Feltérképezni a határon túli területeken az informálódási, médiahasználati, hírfogyasztási szokásokat, informálódni a magyarországi csatornák információszerzésben betöltött szerepéről.
  • Megismerni az internetező népesség médiahasználati szokásait, az új technológiák szerepét körükben/párhuzamos képernyőhasználatot.
  • A különböző televíziós és rádiócsatornák nézőinek műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése.
  • A zenei ízlésvilág részletes vizsgálata (a célzott célcsoportok milyen stílusokat/dalokat preferálnak, az egyes stílusok/dalok milyen kapcsolatban állnak egymással).
  • A megtalált stílusokon belül az új dalok ismeretének és megítélésének monitorozása.
  • A rádióhoz kapcsolódó image-elemek/azokkal összefüggő véleményeket méri fel, a rádióműsorok, rádiós műsorvezetők image-ének vizsgálatával és a változások nyomon követésével.

Vagyis e felsorolás alapján azt mérte volna fel az MTVA, hogy műsorainak milyen a fogadtatása a hallgatóság, a nézők részéről, a tartalomra mekkora a fogadókészség - és vélhetően leginkább arra lettek volna kíváncsiak, hogy az üzenetek hatékonyan jutnak-e el a célcsoportokhoz. Az nem derül ki a tájékoztatóból, hogy kiírnak-e új közbeszerzést erre a feladatra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!