Tavaly év végén számoltunk be arról a pályázatról, mellyel a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a saját műsorainak közvéleményre gyakorolt befolyását tervezte monitorozni. A tartalomszolgáltatást támogató közvéleménykutatásokra nettó 90 millió forintot szántak, egy plusz egy éves keretmegállapodás részeként.
Egy most megjelent uniós tájékoztató szerint azonban az alap lefújta a tendert. Okaként azt jelölték meg, hogy a pályázat meghirdetése óta eltelt időben változtak az ajánlatkérői igények. Szó szerint ez szerepel a tájékoztatóban:
A műszaki leírásban megfogalmazott elvárások – tekintettel az eljárás indítása óta eltelt időtartamra – nem teljeskörűen tükrözik az Ajánlatkérői igényeket, amelyet Ajánlatkérő csak a közbeszerzéstől történő visszalépéssel tud orvosolni.
A kutatások céljait az előző cikkünkben így foglaltuk össze:
- Megismerni a népesség informálódási és médiahasználati szokásait, feltérképezni a közszolgálati csatornák szerepét, összehasonlítva a többi médiaszolgáltató csatornáival.
- A konkrét rádióhallgatáshoz kapcsolódóan megismerni a rádiózók igényeit, elvárásait és a rádióadók értékeléseit.
- Feltérképezni a határon túli területeken az informálódási, médiahasználati, hírfogyasztási szokásokat, informálódni a magyarországi csatornák információszerzésben betöltött szerepéről.
- Megismerni az internetező népesség médiahasználati szokásait, az új technológiák szerepét körükben/párhuzamos képernyőhasználatot.
- A különböző televíziós és rádiócsatornák nézőinek műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése.
- A zenei ízlésvilág részletes vizsgálata (a célzott célcsoportok milyen stílusokat/dalokat preferálnak, az egyes stílusok/dalok milyen kapcsolatban állnak egymással).
- A megtalált stílusokon belül az új dalok ismeretének és megítélésének monitorozása.
- A rádióhoz kapcsolódó image-elemek/azokkal összefüggő véleményeket méri fel, a rádióműsorok, rádiós műsorvezetők image-ének vizsgálatával és a változások nyomon követésével.
Vagyis e felsorolás alapján azt mérte volna fel az MTVA, hogy műsorainak milyen a fogadtatása a hallgatóság, a nézők részéről, a tartalomra mekkora a fogadókészség - és vélhetően leginkább arra lettek volna kíváncsiak, hogy az üzenetek hatékonyan jutnak-e el a célcsoportokhoz. Az nem derül ki a tájékoztatóból, hogy kiírnak-e új közbeszerzést erre a feladatra.