Erős húsvéti forgalomra számítanak, ugyanakkor az olcsóbb és az akciós termékek iránti élénkülő érdeklődésről számoltak be az áruházláncok. Többet válogatnak a vásárlók, de a drágulás ellenére mennyiségben is bővülni fog a húsvéti forgalom a tavalyihoz képest - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. Ebben az időszakban mindig megugrik a vásárlás élelmiszerekből, de most nagyon élénk a
A keresetek emelkedése és az év eleji juttatások miatt nőtt a háztartások vásárlóereje, ami megjelenik az üzletekben, a növekvő jövedelmek lehetővé teszik, hogy többet vásároljanak a családok - fejtette ki. Szerinte a forgalom növekedése nagyobb arányú lesz az iparcikkeknél, a többletjuttatásokat nagyobb értékű beszerzésekre költik a családok. Hozzátette azt is, hogy a koronavírus-járvány miatti korlátozások megszűnése után szívesen térnek vissza a hagyományos üzletekbe a vásárlók.
Az Aldi jelentős forgalomnövekedésre számít a húsvéti szezonban az előző év hasonló időszakához képest; a bővülést az is segíti, hogy idén az ünnep fizetés utáni időszakra esik, így a húsvét előtti nagybevásárlások során több vásárlóra és nagyobb költésre van kilátás. A vállalat erős keresletet tapasztal az élelmiszerek területén, ugyanakkor érzékelhető a fogyasztók szokásosnál is nagyobb árérzékenysége, így a vásárlók jelentős része az olcsóbb, illetve az akciós termékeket keresi, és sokan időzítették vásárlásukat a kuponakciók időszakára.
Az Auchan kétszámjegyű forgalomnövekedést vár a tavalyi húsvéti időszakhoz képest. A húsvéti csokoládék esetében darabeladásban is kétszámjegyű a növekedés, sonkák esetében pedig közel 10 százalékos. Az áruházlánc szerint érezhető a pozitív hatása annak, hogy az idei ünnepet már nem érintik a járvány miatti korlátozások, a vendégvárás érződik a sós-fűszer, az édesség és az ital területeken is. A cég áruházaiban a magasabb kategóriás és az akciós termékek iránt van nagyobb kereslet.
A CBA-nál az eddig tapasztaltak alapján a 10 százalékot is meghaladhatja az idei húsvéti forgalom növekedése az előző évihez képest. A decemberi forgalmi szintet ugyanakkor valószínűleg nem fogja elérni. A CBA is kiemelte, hogy az utolsó héten a legnagyobb a vásárlói roham, nagyjából 20-30 százalékkal többet költenek a vevők egy-egy vásárlásnál, és jóval többen is vásárolnak ezekben a napokban az átlagos időszakhoz képest. Az online térben is megélénkül ilyenkor a forgalom.
A Penny a forgalomra hatást gyakorló tényezők között említette az árstopot, a SZÉP-kártya kiterjesztését a kiskereskedelmi szektorra, illetve az élelmiszerek drágulását, és jelezte az akciós árak, valamint a különböző promóciók további felértékelődését.
Az élelmiszerek drágulása kapcsán a Spar arról tájékoztatott: a vásárlói szokások annyiban változtak, hogy az alacsonyabb árfekvésű termékek forgalma némiképp megnőtt. A Tesco úgy látja, hogy visszatérhet a járvány előtti lendület a húsvéti fogyasztásban. A visszarendeződés az év során már korábban megkezdődött, és arra számítanak, hogy az idei húsvét a 2019-eshez hasonló forgalmú lesz.
(MTI)