3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Budapesti Közlekedési Vállalat már kétmilliárd forint hitelt kénytelen felvenni a szolgáltatások fenntartásához Tiborcz István bankjától. 

A cég Orbán Viktor kormányfő vejének, Tiborcz Istvánnak az új szerzeményétől, a Gránit Banktól vehet fel folyószámlahitelt február végén. A BKV hatályos szerződéslistája szerint az 5+5 milliárd forintos folyószámla-hitelkeret szerződést még tavaly decemberben írta alá a fővárosi közlekedési cég a Gránit Bankkal, amelynek 57 százalékos tulajdonrészét éppen abban a hónapban vette meg Tiborcz István cége, a BDPST Zrt - írja a Népszava

Tőlük vesz fel hitelt a BKV. Fotó: granitbank.hu
Tőlük vesz fel hitelt a BKV. Fotó: granitbank.hu

De létezik három másik hitelkeret-szerződés is, amelyeket az OTP, a K&H és a Gránit Bankkal írt alá tavaly a BKV. Attól a pénzintézettől veszik fel az előre láthatóan kétmilliárdos kölcsönt, amelyik a legjobb feltételeket ajánlja.

"Korábban soha nem kötöttünk ekkora összegű folyószámlahitel-szerződést, mint ahogy az sem fordult elő, hogy már februárban hozzá kellett nyúlni a kerethez" – ismerte el a Népszava kérdésére Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója.

A cégvezető azzal magyarázta az üres kasszát, hogy a társaság működését jelenleg nem a valós teljesítmény, illetve a szolgáltatás költsége alapján, hanem az annál alacsonyabb szinten, a tavaly rögzített elszámolási képlet alapján finanszírozza a Budapesti Közlekedési Központon (BKK) keresztül a fővárosi önkormányzat.

A márciusban a Fővárosi Közgyűlés elé kerülő üzleti terv is tartalmazza majd a 10 milliárd forintos hitelt, mivel csak ezzel együtt hozható egyensúlyba a kiadási és bevételi oldal – ismerte el a Népszavának Bolla Tibor vezérigazgató. A folyószámla-hitelt az év végéig vissza kell fizetni. Csakhogy az előzőleg benyújtott üzleti terv nem tartalmazott erre fedezetet. Erre mondták az akkori javaslatot visszautasító igazgatóság és felügyelő bizottsági tagok, hogy a „javaslat súlyos kockázati elemeket tartalmaz”, mivel semmi garancia nincs arra, hogy a hitelt a BKV vissza tudja fizetni. Ha viszont nem lesz meg rá a pénz, csődeljárás indítható a cég ellen. A BKV a Népszavának akkor azt írta, „ a hitel visszafizetéséhez szükséges forrást a tulajdonosnak szükséges biztosítania”.

„A tavalyi évet 13,8 milliárdos veszteséggel zárta a cég” – válaszolta a lap kérdésére Bolla Tibor, aki azonban hangsúlyozza, hogy ez főként az amortizációból jön össze.

Ez a számviteli veszteség nem tükrözi hűen a cég állapotát, mert ennél azért jobb a cég pénzügyi helyzete. Bár idén is veszteséggel számolnak. Ebben jelentős szerepet játszik az energiaár-robbanás, ami 14 milliárd forintos extra kiadást jelent a társaságnak. Ezt a fővárosnak vagy a kormánynak kompenzálnia kell, mivel BKV ezt nem tudja önerőből kigazdálkodni – tette hozzá a közlekedési cég vezetője.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!