3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az utasbiztosítás után a felelősségbiztosítás védi a BKV utasait, viszont kevesen vannak azok, akik tényleg kártérítést kapnak.

A BKV utasait évek óta nem védi a jegybe épített utasbiztosítás, miután az erre vonatkozó szerződést még 2012 januárjában felmondták, még az előtt, hogy a BKK átvette volna a feladatok jelentős részét, arra hivatkozva, hogy 50 millió forint biztosítási díj megspórolható ezzel – azóta lényegesen nehezebb dolga van azoknak az utasoknak, akik behajtanának egy esetleges baleseti kártérítést a cégtől – írja a Népszava. A cikk ugyanakkor kiemeli, hogy a társaság a biztosítás felbontása óta is felel az általa szállított utasok testi épségéért, s ha megsérül valaki és jogosan kér kártérítést, azt ki kell fizetnie.

A BKV a Népszava utasbiztosítással kapcsolatos kérdésére azt közölte, hogy a cég „hatályos felelősségbiztosítással rendelkezik, amely a jogszabályban meghatározott kártérítési fedezet mértékéig biztosít minden olyan kárra, amelynek keletkezésében a magyar jogszabályok alapján a BKV felelőssége megállapítható”.

A kártérítési igénnyel kapcsolatban azt közölték, hogy

a kártérítési igény érvényesítéséről és annak módjáról a károsult utas jogosult dönteni. Társaságuknak nincs ráhatása arra, hogy a károkozások kapcsán mennyi peres eljárás indul, egyetlen kártérítési vitát sem terel bírósági útra, erre kizárólag a károsult jogosult.

Fotó: MTI / Kovács Tamás
Fotó: MTI / Kovács Tamás

Nem sokan pereskednek

A Népszava által megszerzett adatok szerint a pereknek nem sokan ugranak neki, 2013 és 2015 között a BKV adatai alapján még ezer utas nyújtotta be kárigényét a társasághoz, ám bírósági szakaszba csak valamivel több, mint húsz eset jutott el. A perekben a bíróság által megítélt legalacsonyabb összeg 355 ezer forint, míg a legmagasabb tízmillió forint felett volt, amelyet a biztosító fizetett. A magas kárigényszám és az alacsony perszám jól mutatta, hogy a bírósági procedúrát kevesen vállalták, mert kétséges volt a kimenetele.

Az azóta eltelt években azonban úgy tűnik, hogy még kevesebben szánják rá magukat az akár jogos kárigényük behajtására. A BKV a lapnak azt írta: „az elmúlt három évben mindössze három olyan peres eljárás indult, amelyet a cég valamely járművén elszenvedett káresemény következtében indítottak a károsult utasok. Ezekben a BKV biztosítója is részt vett. A peres eljárások mindegyike lezárult. Egy esetben a BKV nyert, egy esetben a pert megszüntették, egy esetben pedig a BKV biztosítója a kárigényt peren kívül rendezte. A felsorolt ügyeken túl további két olyan peres eljárás indult az elmúlt három évben, amelynek tárgya a közlekedési cég valamely járművén történő utazás kapcsán keletkezett kárigény érvényesítése volt, és a BKV biztosítója a perben nem vett részt. Ezen két per összértéke 300 ezer forint volt”.

(Népszava)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!