A Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt. által kiírt közbeszerzésre mindössze egy cég pályázott – és nyert. A közbeszerzési értesítőből az derül ki, hogy a tavaly év elején meghirdetett tender (egyetlen) befutója a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., amellyel a 199 millió forint értékű szerződést már 2022 májusában aláírták.
Az erről szóló hirdetményt azonban csak most, 2023. május 11-én tették közzé.
A Városliget gépjárműmentesítéséhez kapcsolódó közlekedésfejlesztési tervek a Kós Károly sétány gépjármű forgalmának megszüntetésére, valamint az Állatkerti körút forgalomcsillapítása érdekében közlekedési és kapcsolódó közmű infrastruktúra engedélyezési és kiviteli tervdokumentációk készítésére szólnak.
Feladatokra lebontva ezek a következőket jelentik:
- Csomóponti kialakítások meghatározása, csomóponti kapacitásszámítások, forgalomtechnikai koncepció kidolgozása
- A Kós Károly sétány gépjárműforgalom előli lezárása és gyalogos-kerékpáros sétánnyá átalakítása
- Az Állatkerti körút átmenő gépjárműforgalom előli lezárása
- Az Állatkerti körút és a Kós Károly utak átépítésével összefüggő közműhálózat tervezése.
E négy fő csapásirány mentén engedélyezési, kiviteli és tendertervi dokumentációkat kell készítenie a cégnek:
- a Kós Károly sétány műemléki jelentőségű területén 600 méteres gyalogos és kerékpáros közlekedés biztosításáról
- az Állatkerti körúton 1200 méteren 2x1 sávos út járdákkal, kerékpáros infrastruktúráról
- 8 darab közúti csomópont átvezetéséről
- a Kós Károly sétányon a közúti hídon 2 darab műtárgy tervezéséről
- valamint az Állatkerti körút és Kós Károly utak átépítésével összefüggő közműhálózat tervezéséről.
A FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. számtalan projekt résztvevője. Többek között nemcsak a Lánchíd vagy a Fogaskerekű felújításával bízták meg, hanem a Budapest Déli Városkapu Fejlesztési Programban a környék infrastruktúráját is rájuk bízták, azaz a csepeli atlétikai stadionhoz való eljutást szintén e cég tervezte meg nettó 3 milliárd forintért. De a ZalaZone tesztpályájának specifikus elemeiről is ők gondoskodtak.
Valamint ez a cég az, amely a Déli pályaudvar közlekedését átszabta volna, a Nyugati téri felüljárót pedig elbontotta volna. De a nevéhez fűződik a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése, vagy a 3-as metró meghosszabbítása Káposztásmegyer felé - melyek különböző okok miatt meghiúsultak vagy csúsznak. Hogy csak a legalapvetőbb projekteket említsük.
Ugyan a cég legfrissebb, 2022-es beszámolóját még hozták nyilvánosságra, az Opten szerint folyamatosan nő a forgalmuk és nyereségük. 2021-ben már 9 milliárd forintos nettó bevétel mellett 138,3 milliós nyereséget produkáltak.