3p

A Városliget Projekt egyik legújabb lépése a gépjárműforgalom átalakítása, amit 200 millió forintért végez el a nyertes cég.

A Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt. által kiírt közbeszerzésre mindössze egy cég pályázott – és nyert. A közbeszerzési értesítőből az derül ki, hogy a tavaly év elején meghirdetett tender (egyetlen) befutója a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., amellyel a 199 millió forint értékű szerződést már 2022 májusában aláírták.

Az erről szóló hirdetményt azonban csak most, 2023. május 11-én tették közzé.

A Városliget gépjárműmentesítéséhez kapcsolódó közlekedésfejlesztési tervek a Kós Károly sétány gépjármű forgalmának megszüntetésére, valamint az Állatkerti körút forgalomcsillapítása érdekében közlekedési és kapcsolódó közmű infrastruktúra engedélyezési és kiviteli tervdokumentációk készítésére szólnak.

Teljes mellszélességgel az autómentesítés felé. Fotó: BFK
Teljes mellszélességgel az autómentesítés felé. Fotó: BFK

Feladatokra lebontva ezek a következőket jelentik:

  • Csomóponti kialakítások meghatározása, csomóponti kapacitásszámítások, forgalomtechnikai koncepció kidolgozása
  • A Kós Károly sétány gépjárműforgalom előli lezárása és gyalogos-kerékpáros sétánnyá átalakítása
  • Az Állatkerti körút átmenő gépjárműforgalom előli lezárása
  • Az Állatkerti körút és a Kós Károly utak átépítésével összefüggő közműhálózat tervezése.

E négy fő csapásirány mentén engedélyezési, kiviteli és tendertervi dokumentációkat kell készítenie a cégnek:

  • a Kós Károly sétány műemléki jelentőségű területén 600 méteres gyalogos és kerékpáros közlekedés biztosításáról
  • az Állatkerti körúton 1200 méteren 2x1 sávos út járdákkal, kerékpáros infrastruktúráról
  • 8 darab közúti csomópont átvezetéséről
  • a Kós Károly sétányon a közúti hídon 2 darab műtárgy tervezéséről
  • valamint az Állatkerti körút és Kós Károly utak átépítésével összefüggő közműhálózat tervezéséről.

A FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. számtalan projekt résztvevője. Többek között nemcsak a Lánchíd vagy a Fogaskerekű felújításával bízták meg, hanem a Budapest Déli Városkapu Fejlesztési Programban a környék infrastruktúráját is rájuk bízták, azaz a csepeli atlétikai stadionhoz való eljutást szintén e cég tervezte meg nettó 3 milliárd forintért. De a ZalaZone tesztpályájának specifikus elemeiről is ők gondoskodtak.  

Valamint ez a cég az, amely a Déli pályaudvar közlekedését átszabta volna, a Nyugati téri felüljárót pedig elbontotta volna. De a nevéhez fűződik a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése, vagy a 3-as metró meghosszabbítása Káposztásmegyer felé - melyek különböző okok miatt meghiúsultak vagy csúsznak. Hogy csak a legalapvetőbb projekteket említsük.

Ugyan a cég legfrissebb, 2022-es beszámolóját még hozták nyilvánosságra, az Opten szerint folyamatosan nő a forgalmuk és nyereségük. 2021-ben már 9 milliárd forintos nettó bevétel mellett 138,3 milliós nyereséget produkáltak.  

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!