2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kétmilliót sem érte el a német főváros új nemzetközi repülőterének (Flughafen Berlin Brandenburg Willy Brandt - BER) utasforgalma az idei első félévben, a várakozásokat alulmúló teljesítmény a koronavírus-világjárványnak tulajdonítható.

A január-júniusi időszakban 1,85 millió utast szolgáltak ki, így kétséges, hogy beigazolódik-e a repülőteret üzemeltető állami vállalat előrejelzése, miszerint az év végére elérik a tízmilliós utasforgalmat. A Rundfunk Berlin-Brandenbrug (RBB) regionális közszolgálati médiatársaság vasárnapi összeállításában kiemelte, hogy a járvány előtti utolsó hasonló időszakban, 2019 első félévében csaknem tízszer nagyobb forgalma, 17,5 millió utasa volt az akkori berlini repülőtereknek, Schönefeldnek és Tegelnek.

Az utóbbi hetekben ugyan egyre többen fordultak meg a BER-en, és júniusban már 650 ezer utast regisztráltak, ami csaknem a duplája a májusi 362 ezernek és hat és félszer több az áprilisi százezernél, de a 2019 júniusában Schönefelden és Tegelen regisztrált 3,3 millió alig 20 százalékát teszi ki.

A nemzetközi légi közlekedés a koronavírus-világjárvánnyal leginkább sújtott ágazatok közé tartozik, és az utasforgalom világszerte meredek visszaesése miatt a BER kihasználtsága is folyamatosan alacsony a tavaly őszi indulás óta.

Az üzemeltető a gyenge forgalom miatt rögtön a nyitáskor 300 millió euró (108 milliárd forint) rendkívüli tőkeinjekciót kapott szorul a tulajdonosoktól - Berlin és Brandenburg tartománytól és a szövetségi kormánytól -, hogy elkerülje a csődöt.

A Schönefeld és a Tegel repülőteret kiváltó, évi 27 millió utas kiszolgálására alkalmas BER-t 2020. október 31-én adták át a forgalomnak, az első tervekhez képest kilenc év és egy nap késéssel. A repülőtér a német újraegyesítés (1990) óta a legnagyobb beruházás az egykori NDK területén. Közpénzből finanszírozták, több mint hétmilliárd euróba került. Befejezésére ötször kellett új időpontot kitűzni sorozatos tervezési és kivitelezési hibák és mulasztások miatt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!