3p

Nemzetközi szereplések és kiemelt értékesítés-ösztönzés jellemezte a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 2021-es programjait.

2021-ben az MDDÜ szakmai partnerként előmozdította, hogy mintegy 300 divat- és dizájnipari kis- és középvállalkozás részesülhessen az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által nyújtott pályázati támogatásban, átfogó Nemzeti Divatipari Stratégiát dolgozott ki, emellett 2021-ben az offline rendezvényeknek köszönhetően csaknem 500 ezer ember találkozott a magyar tehetségekkel itthon és külföldön - írja az MTI.

Lendületben. Fotó: Depositphotos
Lendületben. Fotó: Depositphotos

Tavaly jelentős mérföldkő volt a magyar kormány által elfogadott, az MDDÜ által előkészített Nemzeti Divatipari Stratégia, és elindult az Innovációs és Techológiai Minisztérium divat- és dizájnipari KKV-k támogatására kiírt 15 milliárd keretösszegű pályázata is amelynek segítsévél mintegy 300 divat- és dizájnipari vállalkozás jutott tavaly versenyelőnyhöz.

Szeptemberben 10 formatervező alkotásai mutatkozhattak be a Maison&Objet párizsi dizájnvásáron, az ügynökség első design LAB inkubációs programjában résztvevő hét tervező-gyártó párosának alkotásai pedig a francia dizájnintézetben voltak láthatók a Paris Design Week alatt. A Nemzetközi Mentorprogram divattervezői 2021-ben két alkalommal mutatkoztak be a Milan Fashion Week-en. A Dubaji Világkiállításon az Expo 2020 Magyarország által létrehozott Magyar Pavilon mellett kreatív hetet rendeztek magyar tehetségek részvételével.  

A többszörösen díjazott 360 Design Budapest 2021 októberi kiállítása 3200 érdeklődőt vonzott. A Fashion & Design Autumn rendezvényen mintegy 80 divat- és dizájnmárka kapott megjelenési lehetőséget.

A design Start tervezői Párizsba, míg a design Speed mentoráltjai Milánóba látogattak el. Divat oldalon a harmadik Magyar Mentorprogram résztvevői a Young Talents Program fiatal tehetségeivel kiegészülve jelentek meg a Budapest Central Europen Fashion Week-en (BCEFW). Elindult a második Gyártó Mentorprogram, illetve 7 sikeres gyártó-tervező együttműködéssel a második design LAB inkubációs program is.

A Budapest Select Concept Store, amelyen keresztül 80 magyar márka termékei érhetők el online, 2021-ben mintegy 210 ezer látogatót fogadott és a Metaverzum digitális világában is elérhetővé vált. Mintegy 400-ra növekedett a HFDA Spotra regisztráltak száma és létrejött, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME) közösen, a Budapest Design Material Library.

2021-ben elindult még az MDDÜ és a Startup Campus az InnoGEN tehetséggondozó program keretein belül az Év Divatipari Felfedezettje pályázat is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!