2021-ben az MDDÜ szakmai partnerként előmozdította, hogy mintegy 300 divat- és dizájnipari kis- és középvállalkozás részesülhessen az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által nyújtott pályázati támogatásban, átfogó Nemzeti Divatipari Stratégiát dolgozott ki, emellett 2021-ben az offline rendezvényeknek köszönhetően csaknem 500 ezer ember találkozott a magyar tehetségekkel itthon és külföldön - írja az MTI.
Tavaly jelentős mérföldkő volt a magyar kormány által elfogadott, az MDDÜ által előkészített Nemzeti Divatipari Stratégia, és elindult az Innovációs és Techológiai Minisztérium divat- és dizájnipari KKV-k támogatására kiírt 15 milliárd keretösszegű pályázata is amelynek segítsévél mintegy 300 divat- és dizájnipari vállalkozás jutott tavaly versenyelőnyhöz.
Szeptemberben 10 formatervező alkotásai mutatkozhattak be a Maison&Objet párizsi dizájnvásáron, az ügynökség első design LAB inkubációs programjában résztvevő hét tervező-gyártó párosának alkotásai pedig a francia dizájnintézetben voltak láthatók a Paris Design Week alatt. A Nemzetközi Mentorprogram divattervezői 2021-ben két alkalommal mutatkoztak be a Milan Fashion Week-en. A Dubaji Világkiállításon az Expo 2020 Magyarország által létrehozott Magyar Pavilon mellett kreatív hetet rendeztek magyar tehetségek részvételével.
A többszörösen díjazott 360 Design Budapest 2021 októberi kiállítása 3200 érdeklődőt vonzott. A Fashion & Design Autumn rendezvényen mintegy 80 divat- és dizájnmárka kapott megjelenési lehetőséget.
A design Start tervezői Párizsba, míg a design Speed mentoráltjai Milánóba látogattak el. Divat oldalon a harmadik Magyar Mentorprogram résztvevői a Young Talents Program fiatal tehetségeivel kiegészülve jelentek meg a Budapest Central Europen Fashion Week-en (BCEFW). Elindult a második Gyártó Mentorprogram, illetve 7 sikeres gyártó-tervező együttműködéssel a második design LAB inkubációs program is.
A Budapest Select Concept Store, amelyen keresztül 80 magyar márka termékei érhetők el online, 2021-ben mintegy 210 ezer látogatót fogadott és a Metaverzum digitális világában is elérhetővé vált. Mintegy 400-ra növekedett a HFDA Spotra regisztráltak száma és létrejött, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME) közösen, a Budapest Design Material Library.
2021-ben elindult még az MDDÜ és a Startup Campus az InnoGEN tehetséggondozó program keretein belül az Év Divatipari Felfedezettje pályázat is.