A Datahouse adatai alapján a tavalyi azonos időszakhoz képest 84,6 százalékkal több, vagyis 2265 elektromos autó, és 19,1 százalékkal több, vagyis 2436 plug-in-hibrid állt forgalomba. Az értékesítés túlnyomó részét a benzines autók teszik ki. A használt személyautók forgalma 68 965 darabos behozatallal 9,8 százalékot bővült éves összevetésben.
A 9302 kishaszongépjármű 23,9 százalékos visszaesést jelent, nagyhaszongépjárműből viszont több közlekedik, 2942-vel ez a kategória 27,2 százalékos emelkedést ért el - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Az MGE a gépjárműpiac visszaesését a kedvezőtlen nemzetközi feltételekkel magyarázta. Az ukrajnai háború miatt egyre súlyosabb hiányok hátráltatják az autógyártást, akadozik az alkatrészellátás, a szállítási idők kitolódtak, és egyre általánosabb, hogy már árgarancia sem védi a vásárlókat. Európában a tavalyinál legalább 25 százalékkal kevesebb autó készül, bár az amerikai és ázsiai gyártóknak köszönhetően világszintű hiány nem várható.
A várakozási idő átlagosan fél évvel nőtt a járvány előttihez képest, bár már akkor is kellett legalább fél évet várni az új autókra.
Az MGE éves szinten 125 ezer új személyautó forgalomba helyezésével számolt a januári előrejelzésében. Ehhez most annyit tettek hozzá, hogy akkor még nem volt háború, a járvány lecsengésével a piac helyreállására lehetett készülni. Ma már tudható, hogy az autóipar 2 nehéz év után az idén sem lélegezhet fel, a piac az utóbbi évtizedek legnehezebb időszakába jutott, beleértve a javítási szolgáltatásokat is.
(MTI)