TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
mfor.hu

A klímaváltozás Németország egyik legnagyobb folyóját is fenyegeti, a Rajna vízszintje nyáron egyszer már kritikusan lecsökkent, ami már csak azért is óriási probléma, mert ez egy nagyon fontos vízi útvonal autóalkatrészek, élelmiszerek és egyéb termékek szállításához az egyes gyárak és termelési egységek között.
 

A 2018-as nyár kifejezetten forró volt Németországban, ami elhúzódó szárazsághoz vezetett, különösen tavaly augusztusban. Ennek következtében a Rajna vízi forgalma a csökkenő vízszint miatt jelentősen lassult. Ez meglátszott a harmadik és negyedik negyedéves német GDP-növekedésen is, ami intő jel lehet minden fejlett ország számára is – a klímaváltozás következményeit senki sem fogja megúszni.

A Rajna a svájci Alpokból ered, és közel 1300 kilométeren keresztül kanyarog a svájci, német és holland ipari zónákon keresztül, mielőtt Rotterdamnál belefolyna a tengerbe. Így olyan vállalatóriások termelési részlegének fontos útvonala, mint a Daimler, a Bosch, vagy a Bayer. A nyári aszálykor a fémiparral foglalkozó Thyssenkrupp nem tudta elszállítani a nyersanyagait Duisburgba, így például a Volkswagennek készített alkatrészek sem készültek el időben.

A rajnai fennakadások a vegyipari BASF-nak több mint 250 millió eurónyi kárt okoztak, mivel kénytelen volt más szállítási módszereket használni. A vállalat vezérigazgatója ezután arra szólította fel a folyó mentén érintett gyárakat, hogy építsenek ki olyan infrastruktúrát  (gátak és zsilipek), amelynek segítségével minden helyzetben biztosítani lehet a zavartalan haladást a Rajnán.

Oliver Rakau, az Oxford Economics német gazdasággal foglalkozó vezető közgazdásza szerint a jelenség egyértelműen a globális felmelegedéshez köthető. Ezt az is alátámasztja, hogy a Rajna vízmennyiségét nagyrészt a gleccserek és az esők pótolják, és az Alpokban a legmerészebb becslések szerint 35 százalékkal csökkent a gleccserek mennyisége az elmúlt 40 évben. A szakértők szerint így nem is kérdés, hogy a jövőben egyre többször fog előfordulni hasonló alacsony vízállás, ez pedig további fennakadásokat jelenthet majd.

(Bloomberg)

Segítsen nekünk véleményével, és mi féléves előfizetéssel ajándékozzuk meg!

Rendszeresen olvassa cikkeinket, és lenne kedve részt venni a stratégiánk alakításában? Vegyen részt fókuszcsoportos kutatásunkban, és mi féléves előfizetéssel háláljuk meg segítségét, amely a Privátbankár.hu és az Mfor.hu hamarosan induló prémium szolgáltatására érvényes!

Kérjük, töltse ki az alábbi linken található kérdőívet, amely alapján a kutatást végző szakemberek összeállítják a fókuszcsoportokat. A kutatásba beválogatott jelentkezőket legkésőbb december 7-én értesítjük!

Jelentkezés

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.