3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Varga Mihály megírta a követőinek, hogy Esztergom felé terelik a forgalmat.

Elsőként lapunk írt arról, hogy az M0-ás nyugati szakaszát mégsem a korábbi tervek szerint építik meg, most pedig egyértelművé vált, hogy más nyomvonalon folytatódik a Budapestet elkerülő körgyűrű kialakítása.

A budaiaknak nem kell tartaniuk az új szakasz forgalmától
A budaiaknak nem kell tartaniuk az új szakasz forgalmától

A még tavaly novemberben is élő, jogszabályokba foglalt tervek szerint az M0-ást az M1-es és a 10-es főút között építették volna tovább. Azonban a kivitelezés nem indult el, annak ellenére sem, hogy a nyomvonal már jó ideje megfogalmazódott a tervezőasztalon. A késlekedésnek részben az építőipari kapacitáshiány volt az oka.

Ez pont kapóra jött a nyomvonallal érintett budai kerületeknek, hogy lobbizni kezdjenek a kormánynál a nyomvonal újragondolása végett. A II. kerület vezetése azt kifogásolta, hogy az ott lakók megkérdezése, jóváhagyása nélkül épülne tovább az M0-ás, a lakott övezetekhez közel, természetvédelmi területeket érintve. Ezért egyenesen a Miniszterelelnökséget vezető miniszterhez, Gulyás Gergelyhez fordultak, a segítségét kérve. Gulyás - mint az portálunknak egy tavaly év végi Kormányinfón elismerte - ezek után maga kezdeményezte a területrendezési tervek felülvizsgálatát. Így végül a parlament döntése alapján ez a nyomvonal kikerült a jogszabályokból.

Gulyás érdeklődésünkre akkor elmondta, hogy előbb társadalmi vitára van szükség, azt követően lehet kijelölni a nyomvonalat. Kérdés, hogy erre az igényre miért csak most döbbent rá a politika: a nyomvonal terve elég régóta ismert, a társadalmi ellenállás kibontakozására volt elég idő.

Mindazonáltal a jelek szerint nem is lesz szükség a társadalmi egyeztetésre, a budai oldalon élők részéről legalábbis. A kormány időközben ugyanis egy új nyomvonal mellett tette le a voksát, amint arról először a g7 nevű portál beszámolt. Ennek lényege, hogy Esztergom felé épülne ki egy új szakasz, amellyel nem a klasszikus körgyűrű konpcepciója valósulna meg, hanem inkább zsákszerűen venné körbe a fővárost az elkerülő út.

Most ezt az információt erősítette meg Varga Mihály a közösségi oldalán. A pénzügyminiszter - aki egyben az érintett budapesti térség egyik országgyűlési képviselője - arról számolt be, hogy az M0-ás valóban elkerüli a budai részeket.

Mint írja január 18.-i bejegyzésében: "Az M0-s Pesthidegkutat érintő szakaszáról szóló több évtizedes vita zárulhat le a kormány decemberi döntése értelmében. Az elfogadott tervek szerint az M1-es és Esztergom között épül új autópálya, ily módon bezárulhat a budapesti körgyűrű, de nem az eddig tervezett, a fővároshoz közeli, környezetvédelmi területeket – a Paprikás-patakot, a Remete-szurdokot vagy a Budakeszi Vadasparkot – érintő nyomvonalon. Hasonlóan, mint a bécsi Ringnél, amely neve ellenére nem kör-, hanem zsákalakú, ilyen lesz a Budapestet elkerülő útvonal is."

 

Vagyis véglegesnek tekinthető, hogy a Budán élők nem hallják majd a körgyűrű forgalmát, ellenben az Esztergom térségében lakóknak meg kell barátkozniuk a gondolattal, hogy a tehergépjárművek abban az irányban haladnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!