2018. december 15. 05:35

Az építőipari kivitelezési árak drágulása is lassítja a beruházást – ismerte el Gulyás Gergely.

Lapunk elsőként számolt be arról, hogy egy törvénymódosítással kikerült az ország területrendezési tervéből az M0-ás körgyűrű megépítésre váró nyugati szakasza, az M1-M0-ás csomópont és a 10-es főút között. Ami azt jelenti, hogy a kormány egyelőre nem számol ennek a szakasznak a megépítésével, tehát csúszik a 2020-as indulással tervezett kivitelezés.

A tervezett nyomvonalak (forrás: Magyar Építők) A tervezett nyomvonalak (forrás: Magyar Építők)

Az útvonal menti települések, így Budakeszi és Budaörs környékének országgyűlési képviselője, Csenger Zalán Zsolt a hírünket átvevő hvg.hu cikkét idézve cáfolatnak tekinthető kommentet posztolt a facebook-on a település családi magazinja, a Mi kisvárosunk című portál szerint.

„Ez természetesen minimum csúsztatás, de inkább fake news! Arról van szó, hogy most folyik a nyomvonal variációk vizsgálata, viszont az országos szerkezeti terven pillanatnyilag bent van a régi nyomvonal. Ezt vesszük most ki a szóban forgó módosítással (tehát egy elavult vonal kerül törlésre a térképen!). Amint megvan az új, végleges nyomvonal, az fog bekerülni.”

Vagyis a képviselő szerint szó sincs csúszásról, a körgyűrű továbbépítésének lefújásáról, csak egy nyomvonalcserét kell végrehajtani.

Gulyás Gergely miniszter azonban más megvilágításba helyezte a beruházást az e heti Kormányinfón. Az ütemterv tarthatóságára vonatkozó kérdésünkre elmondta, hogy részben a társadalmi egyeztetés elmaradása, részben az építőipar kapacitáshiánya miatt kell több időt szánni a kivitelezésre.

Mint elárulta, ő kezdeményezte a törvénymódosítást, miután „a rózsadombi polgármester, Láng Zsolt” azzal kereste meg, hogy komoly társadalmi ellenállást szült a kerületben a tervezett nyomvonal. Annak kijelölését ugyanis nem előzte meg társadalmi vita.

A miniszter az M0-ás nyomvonaláról szóló vita részeként megemlítette, hogy a világ számos városában nem zárul be teljesen a körgyűrű, de a maga részéről úgy gondolja, hogy jó lenne, ha az M0-ás bezárulna.

Amennyiben nem születne konszenzus, akkor végső esetben a kormány döntené el, merre menjen tovább a nyomvonal. Előbb azonban mindenképpen ki akarják kérni a környéken lakók - a II. kerületiek - véleményét, ezért indítványozta Gulyás, hogy ne szerepeljen „egyértelmű nyomvonal” a törvényben.

Ami a kivitelezést illeti, szerinte többféle terv áll rendelkezésre, de a beruházás ütemezését nem csak a társadalmi egyeztetés befolyásolja, hanem az építőipar kapacitáshiánya is. Mint mondta, nem tudja, hogy tartható-e az ütemterv, mivel ez az építőipari kapacitás kérdése is. Arra hívta fel a figyelmet, hogy az építőipari megrendelés-állomány majdnem a kétszerese a kapacitásnak.

„Ebből pedig áremelkedés és csúszás következik” – zárta gondolatait, jelezve, hogy egyáltalán nem lenne meglepő, ha 2020-ban mégsem indulna el az építkezés.

Egyébként a parlamenti képviselőnek a települési honlapon idézett kommentjét nem leltük fel a közösségi oldalon, a citált poszt alatt.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.