3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Két nagy diszkont légitársaság is a napokban jelentette be, hogy újra nyitnak, illetve új bázist hoznak létre Stockholmban. Ez egyben azt is jelenti, hogy új járatok indulnak március végétől Stockholm fő reptere, Arlanda (ARN) és a Budapest Liszt Ferenc Repülőtér (BUD) között – adja hírül a magyarországi svéd nagykövetség Facebook oldala.

Március 27-től a Norwegian hetente 2 alkalommal, csütörtökönként és vasárnaponként repül majd. A Ryanair hetente 4 járatot üzemeltet a tervek szerint (hétfő, szerda, csütörtök, péntek) Arlanda és Budapest között. Low-cost repjegyeket eddig csak a Wizz Air kínált Stockholmba, de ők a várostól 100 km-re fekvő Skavsta (NYO) légi kikötőt használják, míg az új járatok a közelebbi Arlandán szállnak majd le.

A világ legnemzetközibb üzletága a légiközlekedés, még akkor is, ha belföldi utazásról van szó. A Svédországban élő magyarokat bizonyára érdekli, hogy új légitársaságot választhatnak, ha az országon belül szeretnének gyorsan nagy távolságra utazni.

Egy teljesen új légitársaság elindítása ezekben az időkben vad hazárdjátéknak tűnhet – de pontosan ezt lépte meg a közelmúltban néhány vállalkozó. Ha minden a tervek szerint halad, a Skåneflyg első gépe március 28-án száll fel a Kristianstad Österlen repülőtérről, hogy megérkezzen a Stockholm környéki Brommába.

Új járatok indulnak (Fotó: Depositphotos)
Új járatok indulnak (Fotó: Depositphotos)

Kétségtelen, hogy a járvány rendkívül nehéz időket idézett elő a légi közlekedésben. Ráadásul egyre többen döntenek úgy, hogy rövid távon - környezetvédelmi okokból - inkább a vonatot vagy az autót választják. Ezzel együtt is sokan úgy vélik, a mostani üzemkezdet hazardírozásnak tűnhet. Carl-Henrik Dahlqvist, az újonnan alapított Skåneflyg vezérigazgatója azonban másként látja ezt.

"Sokan szeretnek Skåne-ban élni, de a munkahelyük Stockholmban található, ahol, bár nem oly gyakran, mint régen, személyesen is jelen kell néha lenniük. Fő célcsoportunk tehát az üzleti utazók."

Ugyanakkor, mivel a járvány csillapodik, növekszik a belföldi szabadidős élmények iránti érdeklődés, márpedig ez a régió ilyet is bőséggel kínál.

Új, belföldi vagy Skandinávián belüli kereskedelmi légitársaságok indulása errefelé nem ritka, bár a járvány miatt az utóbbi két évben legtöbbjük vagy a csőd szélén billegett, vagy bezárt. Legutóbbi próbálkozásra példa a 2019-ben alapított Northern Airlines, ők még léteznek, de az Air Gotland, amely 2020-ban indult, tavaly novemberben abbahagyta tevékenységét.

A Skåneflyg alaptőkéje mögött a környéken gyökerező és érdeklődő helyi vállalkozók csoportja áll, akik felismerték a jó légiközlekedési infrastruktúra fontosságát.

Eredetileg 2021 tavaszán kellett volna elindulnunk – mondja Carl-Henrik Dahlqvist. A jelenlegi járvány idején azonban úgy döntöttünk, hogy elhalasztjuk a kezdést, először 2021 őszére, majd most 2022 tavaszára. Úgy gondoljuk, hogy kellően nagy a vonzáskörzetünk. És  Lundból kevesebb időbe telik autóval eljutni hozzánk, mintha valaki Lundból a malmöi repülőtérre próbálna eljutni.

Március 28-án indul a Skåneflyg premier járata, egy használt Saab 340B, 33 üléses géppel, amely a Humlan nevet kapta.

"Természetesen más úti célokat is beiktatunk a jövőben, például Gotlandba, Sälenbe és Åre-be is el tudunk képzelni járatokat. De egyelőre Skåne és a főváros légi összekapcsolására összpontosítunk – tette hozzá a vezérigazgató."

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!