3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Karácsony Gergely főpolgármester szerint Lázár János építési és közlekedési miniszter javaslata az országos bérletek elfogadásáról jó irány, ehhez meg kell egyezni a bevételek és költségek megosztásáról.

A következő hetekben intenzív és konstruktív tárgyalásokra készül, ezért nem akarja Lázár János építési és közlekedési miniszter közléseit éles szavakkal illetni – mondta keddi online sajtótájékoztatóján Karácsony Gergely főpolgármester. Ennek ellenére a városvezető megjegyezte,

a tárca részéről nem érkezett olyan javaslat, mely a Budapest-bérlet jelenlegi rendszerének meghosszabbítását javasolta volna.

Mint fogalmazott, eddig csak olyan tárgyalási indítványt kaptak, mely egyszerre lett volna rossz a budapestieknek és a főváros önkormányzatának is. Karácsony Lázárnak azt a kijelentését is pontosította, mely szerint az állam a budapesti jegybevételeknek az 1 százalékát kapná meg. A főpolgármester azt mondta, ez az arány valójában 12 százalék. Valamint azt a miniszteri kijelentést is helyesbítette, hogy az állami hozzájárulás a tárcavezető „kénye-kedve” szerint történne, mert – mondta – arról a költségvetési törvény rendelkezik.

A fővárosi politikus leszögezte,

az országos bérletek elfogadása és a Budapest-bérlet megőrzése egy jó irány,

mely szerepelt az ő választási programjában is. Reményét fejezte ki, hogy Lázár János bejelentése nyomán ez a programpont meg is fog valósulni. „Ám az ördög és az angyal is a részletekben van, pestiesen azt is mondhatnám, hogy a hosszú barátság alapja a pontos elszámolás” – mondta Karácsony, ezért hosszú tárgyalássorozatban szeretne megegyezni arról, hogyan tudnak elszámolni a közösen szerzett bevételekkel, mivel a közös szolgáltatás mellé közös bevételmegosztásra is szükség van, és csak olyan megoldás elfogadható, mely a kormánynak és a fővárosnak is pluszforrásokat jelent a közösségi közlekedés finanszírozásához. Hangsúlyozta, a Budapesten és az agglomerációban utazók által megtett kilométerek kell, hogy az elszámolás alapjai legyenek.

Karácsony Gergely kijelentette, vállalják, hogy a megállapodás következtében a budapestiek nem járhatnak rosszabbul, és azok sem, akik Budapesten közlekednek. Hozzátette, ha meg tudnak egyezni a bérletek elfogadásáról, a bevételek és költségek megosztásáról, akkor léphetnek tovább abba az irányba, mely szintén az ő 2019-es választási programjában szerepelt, mely szerint

egységes agglomerációs közösségi közlekedési rendszert, „egy regionális BKK-t” építene fel.

Ez az intézmény nemcsak Budapestet, hanem az egész közép-magyarországi régiót is szolgálná XXI. századi, megfizethető szolgáltatással.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!