3p

Karácsony Gergely főpolgármester szerint Lázár János építési és közlekedési miniszter javaslata az országos bérletek elfogadásáról jó irány, ehhez meg kell egyezni a bevételek és költségek megosztásáról.

A következő hetekben intenzív és konstruktív tárgyalásokra készül, ezért nem akarja Lázár János építési és közlekedési miniszter közléseit éles szavakkal illetni – mondta keddi online sajtótájékoztatóján Karácsony Gergely főpolgármester. Ennek ellenére a városvezető megjegyezte,

a tárca részéről nem érkezett olyan javaslat, mely a Budapest-bérlet jelenlegi rendszerének meghosszabbítását javasolta volna.

Mint fogalmazott, eddig csak olyan tárgyalási indítványt kaptak, mely egyszerre lett volna rossz a budapestieknek és a főváros önkormányzatának is. Karácsony Lázárnak azt a kijelentését is pontosította, mely szerint az állam a budapesti jegybevételeknek az 1 százalékát kapná meg. A főpolgármester azt mondta, ez az arány valójában 12 százalék. Valamint azt a miniszteri kijelentést is helyesbítette, hogy az állami hozzájárulás a tárcavezető „kénye-kedve” szerint történne, mert – mondta – arról a költségvetési törvény rendelkezik.

A fővárosi politikus leszögezte,

az országos bérletek elfogadása és a Budapest-bérlet megőrzése egy jó irány,

mely szerepelt az ő választási programjában is. Reményét fejezte ki, hogy Lázár János bejelentése nyomán ez a programpont meg is fog valósulni. „Ám az ördög és az angyal is a részletekben van, pestiesen azt is mondhatnám, hogy a hosszú barátság alapja a pontos elszámolás” – mondta Karácsony, ezért hosszú tárgyalássorozatban szeretne megegyezni arról, hogyan tudnak elszámolni a közösen szerzett bevételekkel, mivel a közös szolgáltatás mellé közös bevételmegosztásra is szükség van, és csak olyan megoldás elfogadható, mely a kormánynak és a fővárosnak is pluszforrásokat jelent a közösségi közlekedés finanszírozásához. Hangsúlyozta, a Budapesten és az agglomerációban utazók által megtett kilométerek kell, hogy az elszámolás alapjai legyenek.

Karácsony Gergely kijelentette, vállalják, hogy a megállapodás következtében a budapestiek nem járhatnak rosszabbul, és azok sem, akik Budapesten közlekednek. Hozzátette, ha meg tudnak egyezni a bérletek elfogadásáról, a bevételek és költségek megosztásáról, akkor léphetnek tovább abba az irányba, mely szintén az ő 2019-es választási programjában szerepelt, mely szerint

egységes agglomerációs közösségi közlekedési rendszert, „egy regionális BKK-t” építene fel.

Ez az intézmény nemcsak Budapestet, hanem az egész közép-magyarországi régiót is szolgálná XXI. századi, megfizethető szolgáltatással.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!