2p

A piacvezető luxusipari óriások egy része kénytelen volt azzal szembesülni, hogy pénzügyi adatai 2024-ben nem az előzetes várakozásoknak megfelelően alakultak.  

Az olcsó és könnyen hozzáférhető termékutánzatok minden eddiginél dinamikusabb térhódítása és a kínai gazdaság lassulása apró, de jól érzékelhető lékeket ütött a luxusipar magát rendületlenül a felszínen tartó hajóján. A high end márkák jelentős része 2024-ben az előzetes pénzügyi várakozásokat alulmúló évet zárt – az utolsó negyedév üzleti adatai a fogyasztói kereslet lanyhulását és a kimerülés egyértelmű jeleit mutatták – írta témát feldolgozó cikkében laptársunk, a szintén a Klasszis Média lapcsoporthoz tartozó Privátbankár szerzője.

Amint arról a lap is ír, a jelenség hátterében álló okok szerteágazóak: szakértők szerint látványos az ázsiai piacok gyengülése, de nem elhanyagolható tényező az sem, hogy bizonyos luxusmárkák szemérmetlen áremelése a korábbinál visszafogottabb költekezésre ösztönzi a high end divat legelkötelezettebb híveit is. De fontos tényező a nyersanyagárak emelkedése, a globális geopolitikai zűrzavar és a technológiai rivalizálás is.

A globális kereslet visszaesését tapasztalta a világ legnagyobb luxusmárka-csoportja, a francia Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) is, ami jelenleg 75 márkát birtokol, egyebek mellett a divatipar zászlóshajóinak számító Louis Vuittont és Christian Diort. Hiába van igény továbbra is a luxustermékekre, az LVMH pénzügyi jelentéséből az derül ki, hogy a cégcsoport 2024-es összbevétele – ami 84,7 milliárd eurót, mai árfolyamon közel 35 ezer milliárd forintot tett ki – nagyjából két százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

A luxus sosem megy ki a divatból. De a vásárlók kegyeiért meg kell küzdeni
A luxus sosem megy ki a divatból. De a vásárlók kegyeiért meg kell küzdeni
Fotó: Depositphotos

De hasonlóan zárta az elmúlt évet a szektor másik domináns szereplője, a francia Kering luxuscsoport, ami olyan népszerű és felkapott divatmárkákat tudhat magának, mint az Yves Saint Laurent vagy a Gucci. A Kering Group oldalán még nincs fent a negyedik negyedév mérlege, ám azt feltüntették, hogy a csoport harmadik negyedéves bevétele 2023 hasonló időszakához viszonyítva 15 százalékkal, nagyjából 3,8 milliárd euróra csökkent. 

A teljes cikket a Privátbankár oldalán olvashatják

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!