<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=1446330315732208&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">
3p

241 országos hatású közéleti- vagy tömegcsatornából 132 közvetlenül a NER irányítása alatt áll, 26-nak pedig a tulajdonosi körében jelent meg a NER.

Miután sokáig az volt a fideszes narratíva, hogy a balliberális sajtó ellenszelében kell a kormánynak dolgoznia, most már ott tartunk, hogy a kormányközeli alapítványok és kutatóközpontok szerint létrejött a „médiaegyensúly” az országban, ahogy erről a kormánypárti sajtóbirodalomhoz tartozó Magyar Nemzet is beszámolt egy konferencia kapcsán. Itt arról beszéltek a felszólalók, hogy „ha az eléréseket nézzük, akkor jelenleg nagyságrendileg ugyanannyian olvassák a kormánypárti és az ellenzéki médiatermékeket”.

A Válasz online e kijelentés kapcsán kezdett kicsit számolgatni, hogyan is néz ki ez az egyensúly a valóságban, ha nem a nehezen (például a bulvártartalmak által jelentősen befolyásolt) összehasonlítható elérés, hanem az országos hatású közéleti és tömegcsatornák számát nézzük.

A lap számításai szerint az összesen 241 ilyen médium közül 132 tisztán kormánypárti irányítás alatt van, ez a szám a közmédia 13 csatornájából, a KESMA égisze alatt futó 83 sajtótermékből, illetve a 36 NER-közeli tulajdonban lévő, vállaltan kormánypárti médiumból (mint például a TV2-csoport, vagy a pestisracok.hu) áll össze.

Ehhez jön még az a 26 sajtótermék, amely ugyan tartalmában – egyelőre – nem követi teljes mértékben a kormánypárti irányvonalat, de tulajdonosi körében már megjelentek a NER prominens figurái, mint például az index.hu, a 168 óra vagy az új fejleményként ide csatlakozott Euronews.

E két kategóriát összeadva a kormányközeli befolyás alatt lévő sajtótermékek száma jóval meghaladja az 50 százalékot, sőt a 2/3-os aránynál is magasabb.

Bizonytalan kategóriába sorolt a lap 8 sajtóterméket, köztük az ATV-t vagy a Népszavát.

Egyértelműen ellenzéki háttérrel rendelkezik 9 sajtótermék, mint például a nyugatifeny.hu vagy az azonnali.hu.

Hagyományos magyar vagy nemzetközi kiadóvállalatok érdekeltségei közül 38-at számolt össze a lap (ide tartozik például az RTL-csoport vagy a Centrál Médiacsoporthoz tartozó kiadványok).

Lapunkat, illetve testvérlapunkat, a privatbankar.hu-t a cikk a „részben pártoló tagsággal, közösségi finanszírozással működő, a szerkesztők tulajdonában lévő médiumok” kategóriába sorolta többek között a HVG-csoporttal, a 444.hu-val, a telex.hu-val, illetve magával a valaszonline.hu-val együtt. E sajtótermékekből egyébként összesen 28-at számolt össze a lap.

 

 

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Erste Banknál 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 556 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.