Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk - derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet pedig kedvező kamatozású lízingkonstrukciót nyújt a magyar cégeknek ahhoz, hogy villanyautóval bővítsék a flottájukat, ezzel is segítve a vállalkozások kiadásainak csökkentését, lendületet adva az elektromobilizációnak.
Teljesen átalakulhat az uniós autópiac, miután a brüsszeli döntéshozók elfogadták azt a tervezetet, amely szerint 2035-tól csak elektromos autókat lehet értékesíteni az Európai Unió tagországaiban. Egyelőre javaslatról van szó, amely még változhat, de az irány egyértelmű, a lokális kibocsátás nélkül közlekedő villanyautók lesznek a fókuszban. A tisztán elektromos autók piaca fokozatosan bővül évről évre Európa-szerte és Magyarországon is. Idén május végén több mint 27 ezer tisztán elektromos autót tartottak nyilván hivatalosan a magyar piacon, ami éves összevetésben 82 százalékos növekedésnek felel meg. 2020 májusához képest pedig 200 százalékos bővülést takar. Azaz két év leforgása alatt megháromszorozódott a tisztán elektromos autók száma Magyarországon - derül ki a K&H összeállításából.
Kellenének töltők is a forradalomhoz
„A növekedés látványos, de hozzá kell tenni, hogy a 27 ezer villanyautó marginális részét képezi a teljes magyar autóparknak. Hiszen a múlt év végén közel 4 millió személyautó volt Magyarországon, tehát kevesebb mint 1 százalékos a részesedésük,” - mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatóságért felelős vezetője. Hozzátette:
„Fontos látni, ha az uniós javaslatból végleges szabály születik, az még kevés lesz ahhoz, hogy valódi forradalomról beszéljünk. Ugyanis ahhoz, hogy a villanyautók valóban elterjedjenek, megfelelő töltőinfrastruktúrára van szükség. Emellett a villanyautók árának is mérséklődnie kell ahhoz, hogy tényleg népautókká válhassanak.”
Itt kulcsszerepet kap a finanszírozás, amelyben a K&H megtette az első lépést. Idén júniusban bevezette a K&H zöldautó finanszírozást. Ennek keretében a magyar vállalkozások - köztük akár az egyéni vállalkozók - legfeljebb egy darab használt vagy új, tisztán elektromos autót szerezhetnek be a piacon vállalkozók számára elérhető lízing konstrukciók kamatához képest több százalékponttal alacsonyabb kamatozású, forintalapú lízingkonstrukció segítségével.