Bár a csütörtök reggeli adatok szerint összesen 2361 új koronavírus fertőzöttet igazoltak Magyarországon, ezt a témát nem tartotta fontosnak Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtök délelőtti Kormányinfón. Ehelyett főleg uniós kérdésekről beszélt a miniszter, ugyanis ma kezdődik az EU-csúcs Brüsszelben. A kormány álláspontja a legfontosabb uniós ügyekben jól ismert: meg kell védeni a rezsicsökkentést, valamint Magyarország nem akar migránsokat befogadni.
A magas energiaárak legfőbb oka az Gulyás Gergely szerint, hogy az Európai Bizottság átgondolatlan energiapolitikát folytat, és a legnagyobb veszély, hogy az új javaslat a fogyasztókat terhelné, mert lakásokat és autókat adóztatnának meg.
Ez nyílt támadás a rezsicsökkentés ellen
- fogalmazott Gulyás Gergely.
Szerinte itt nem klímavédelemről, hanem a versenyképesség csökkentéséről és a rezsiárak megemeléséről van szó. Ezért a V4 országokkal együtt a magyar kormány akár kész vétózni is a témában. Migrációs kérdésben pedig azt szeretné elérni a kormány, hogy újra legyenek tranzitzónák. Emlékezetes: az Európai Bíróság megállapította, hogy a röszkei tranzitzónába való elhelyezést szabadságelvonásnak kell tekinteni, mert az érintettek jogszerűen semmilyen irányba nem távozhatnak. Ezért végül tavaly nyáron bezárták a magyar tranzitzónákat.
Végül újságírói kérdésre 40 perc után került szóba a Covid: Gulyás Gergely szerint a magyar állampolgárok szabadon eldönthetik, hogy hordanak-e maszkot zárt térben vagy sem, nem tervezik kötelezően előírni. A miniszter szerint is aggodalomra adnak okot a fertőzési adatok, de úgy látják, hogy jelenleg még nem indokolt semmilyen szigorítás. Továbbra is az oltás a fő védekezési módszer, ezért nincs a maszkviselési szigorítás napirenden.
Szintén újságírói kérdésre Gulyás Gergely elmondta: nagyon közel van a kormány ahhoz, hogy megvegyék a budapesti repteret (konkrétan az üzemeltetési jog visszavásárlásáról van szó).
Úgy látjuk, hogy az eladói és a vevői szándék találkozik
- fogalmazott a miniszter. A szerződést legkésőbb 2022 elején írhatják alá. A vételár szerinte megfelel a nemzetközi értékbecsléseknek (1447 milliárd forint), a megtérülés pedig 10-20 évben feltételezhető.