3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A chiphiány miatt csak komoly csúszással lehetett új autóhoz jutni tavaly, így visszaesett a forgalomba helyezett új autók száma. Ami elvileg bekerült a forgalomba, azok negyedét fél éven belül ki is vonták.

Tavaly csaknem 122 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 4,8 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerdán az MTI-vel, a DataHouse Kft. adatai alapján.

Az MGE összefoglalója szerint 2021 nehezen indult és némi visszaesést hozott a 2020. év eleji időszakhoz képest a személyautók piacán. A második negyedévben a piac helyreállt, az év második felében azonban gyártási problémák alakultak ki, amelyek a chip és más alkatrészek hiányára, illetve egyenetlen szállítására vezethetők vissza. A megrendeléseket a márkaimportőrök csak jelentős csúszással tudják kielégíteni, így az utolsó négy hónap jelentős visszaesést mutat az előző év azonos időszakához viszonyítva.

A napokban megjelent összeállításunkból egyébként kiderül: a magyar gazdaságot, autóipart is erősen sújtó chiphiány miatt még 2022-ben is lesz okunk aggódni:

Minden negyedik forgalomba helyezett autót fél éven belül ki is vontak

Az egyesület az MTI összeállítása szeint felhívta a figyelmet arra, hogy továbbra is elég magas, 25 százalék a forgalomba helyezést követő 6 hónapon belül kivont gépkocsik aránya, ezeket reexport (amikor egy kereskedő egy másik uniós országbeli kereskedőnek adja tovább az autót, és valójában majd ott talál gazdára - a szerk.), tesztautó-leállítás, bérletből való visszavétel, vagy egyéb üzleti okok miatt vonták ki a forgalomból. Az MGE megjegyezte: ez a trend nincs jó hatással a belföldi autópark összetételére sem műszaki, sem közlekedésbiztonsági, sem környezetvédelmi szempontból.

A vártnál kevésbé pörgött a villanyautó - az egyre nagyobb dugók és a koronavírus is alakította a piacot

A tisztán elektromos és a plug-in hibrid hajtású gépkocsik értékesítési rátája jelentősen, de alacsony volumen mellett nőtt. Tavaly 4312 tisztán elektromos személyautót helyeztek forgalomba, 41,6 százalékkal többet, mint 2020-ban. Az egyesület szerint ugyanakkor a növekedési ütem elmaradt a várakozásoktól.

Tavaly csaknem 23 ezer új kishaszongépjármű került forgalomba, 4,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

A motorkerékpárok piacán folytatódott az előző évi növekedés, 2021-ben 4600 motorkerékpárt helyeztek forgalomba, 7,2 százalékkal többet, mint 2020-ban. Az egyre nagyobb nagyvárosi közlekedési dugók indokolják a kétkerekű közlekedés gyors fejlődését - jelezte az MGE.

A nagyhaszonjárművek és a közúti nehéz pótkocsik területén 2021 jelentős emelkedést hozott, mert a szállítási feladatok a koronavírus-járvány miatt megnőttek. Tavaly 4518 új nagyhaszonjárművet és 3030 közúti pótkocsit helyeztek forgalomba, 38,2, illetve 36,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!