3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre inkább elfordulnak a márkaszervizektől az emberek, a független javítóknak virágzik az üzlet.

Soha ennyi autó nem volt még az utakon; ez biztos bevételt jelent a szervizeknek, de a különböző kategóriák más és más bevételt jelentenek. A Bosch megbízásából készült, már tízedik éve futó kutatássorozat alapján 2008 óta folyamatosan nő a független szervizek forgalma, és bár 201 és 2014 között stagnálás érződött, 2018-ban már a lakosság 78 százaléka ilyen műhelyekben javíttatja autóját. A márkafüggetlen szerelőműhelyek felé fordulás tíz éve erősödő tendencia: amíg 2008-ban még csak az autók 58 százalékát vitték ilyen műhelyekbe, ez a szám folyamatosan nőtt az idei csúcsig, miközben a márkaszervizek folyamatosan szorulnak vissza. Eközben azok aránya is fokozatosan csökkent, akik maguk javítják autójukat.

Öreg autónak? Minek?

Érdemes a független szervizek között is különbséget tenni. Ma már nem az alkatrészek cseréje és azok beszerzése a meghatározó a szervizekben, hanem a diagnosztikai berendezések korszerűsége és az általuk vizsgálható autómárkák száma, illetve a naprakész szaktudás is. A választást pedig gyakran az autó életkora befolyásolja: amíg az öt évnél fiatalabb autók 78 százalékát márkaszervizbe viszik (ezek több mint fele garanciális javítás), addig a 6-10 év közötti autóknak már csak a 32 százalékát.

A magyarok többsége tizenéves autókkal jár, már be se viszik a márkaszervizbe.
A magyarok többsége tizenéves autókkal jár, már be se viszik a márkaszervizbe.

Ez azonban nem az átlag, a magyar autósok között felfedezhető tendencia szerint egyre idősebb autókkal jár a többség. 11 éve emelkedik a hazai autópark átlagéletkora: a kutatási adatok alapján az autópark átlagos életkora 2018 első negyedévében 13,9 év, 0,7 évvel magasabb a két évvel ezelőtt mértnél. Ennek elsősorban a 2008-as válság és annak következtében az új autó vásárlások tartós visszaesése az oka. Ugyanakkor a folyamat az utóbbi években lelassult és a 2012-es mélypontot követően, 2014 óta egyre inkább érezhető az új-autópiac fellendülése.

A Magyar Lízingszövetség tavalyi adatai alapján például év első tizenegy hónapjában 105 421 új autó talált gazdára, ami 21,4 százalékos emelkedést jelent éves összevetésben a személyautók piacán látható kimagasló növekedésben több tényező játszik szerepet. Egyrészt a lakossági fogyasztás bővülése segíti a növekedést, finanszírozási szempontból pedig az is látható, hogy az alacsony kamatkörnyezet és a kedvező jövőbeni kilátások miatt a lakosság bátrabban vásárol lízingkonstrukció segítségével új autót – mondta Tóth Zoltán, a szervezet főtitkára.

A 11 és 20 év közti autóknak már csak 10 százalékát javíttatják a márkaszervizben, 84 százalékukat a márkafüggetlen műhelyekben. Az elektromos autók elterjedése lesz a következő évek legnagyobb technológiai forradalma az autóiparban, amely amellett, hogy fenntarthatóbbá teszi a közlekedést, valószínűleg a szervizek számára is kihívást jelent majd.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!