3p

Azokat, akik szeptemberre foglaltak Oslóba repülőjegyet a Wizz Airnél, nemrég e-mailben tájékoztatta a cég, hogy október végéig nincs lehetőségük Norvégiába utazniuk a magyar fapados járat egyikével sem. Mivel a levél nem tartalmazott indoklást, megkérdeztük a Wizz Airt, vajon a koronavírus-járvány negyedik hulláma áll-e a járattörlések hátterében.

„A Wizz Air azért vonult ki Norvégiából, és szüntette meg az Osló-Budapest járatát is, mert nem volt megfelelő kereslet ezekre a járatokra. Így a kihasználatlan gépállományt más, jóval nagyobb utasforgalmat bonyolító országokba helyeztük át, hogy még hatékonyabban ki tudjuk szolgálni a piaci igényeket” – áll a cég sajtóügynöksége által küldött válaszban.

Érdeklődés híján a Wizz Air átmenetileg törölte norvég járatait. Fotó: Depositphotos
Érdeklődés híján a Wizz Air átmenetileg törölte norvég járatait. Fotó: Depositphotos

Arra, hogy mennyire jellemzőek a hasonló járattörlések, s ha igen, milyen desztinációt érint, azt mondják: a Wizz Airre a koronavírus előtt is jellemző volt, hogy dinamikusan alakítja a kínálatát, s ezután is a nemzetközi keresletnek és a piaci lehetőségeknek megfelelően alakítja járatait és kapacitását.

„Ennek következtében előfordulhatnak járattörlések, de járatsűrűség növelések is, valamint megjelenhetnek teljesen új desztinációk. Természetesen erről a lehető leghamarabb értesítjük utasainkat” – mondja a cég.  

A Wizz Air kiemelt figyelemmel követi továbbra is a COVID-19 világjárvány okozta helyzetet, a kormányok érvényben lévő rendeleteit és az utazási korlátozásokat egyaránt. Ezeknek megfelelően alakítja továbbra is menetrendjeit, illetve ellenőrzi a dokumentumokat, engedélyeket, teszteket, és a szabályok betartását, amelyeket a fogadó országok megkövetelnek.

Így augusztusban és szeptemberben maradnak a KLM, a Lufthansa, az Austrian Airlines, a LOT és a Norwegian Air Shuttle járatai. Egész októberben csak egyetlen napra hirdet a Wizz Air járatot a repjegy.hu szerint, az viszont messze a legolcsóbb a többi cég között. A cég novemberben már bízakodóbb, mert ott ismét több oslói utat tervez az online foglalás szerint.

Ugyanakkor a norvég járattörlésekkel szemben a Wizz Air júliusban története legnagyobb járatbővítését lépte meg azzal, hogy Olaszországból 32 útvonalon 19 célországba indít gépeket. A nyári csúcsidőszakra készülve 600 új munkatársat vettek fel, és a repülőik napi üzemidejét 10 órára emelték – nyilatkozta a Világgazdaságnak július végén Váradi József, a Wizz Air vezetője.

A Wizz Air júliusban és augusztusban már 2019-es kapacitása 90-100 százalékán repül, s ezzel az első olyan európai légitársaság lesz, amely visszaállítja a járvány előtti működését. A következő időszakban két, 180 üléses Airbust visszaadnak a bérbeadónak, helyettük 6 új, 237 üléses A321NEO is csatlakozik a flottához. Ezzel az átlagos ülésszám gépenként 207-re bővül.

A Wizz Air egyébként a június végén lezárt negyedévben év/év bázison közel 120 százalékkal, 199 millió euróra növelte bevételeit, míg nettó vesztesége 6 millió euróval, 114 millióra nőtt. A Bloomberg elemzői konszenzusa 193 millió eurós forgalmat és 101 millió eurós veszteséget jelzett előre. EBITDA-soron ugyanakkor már csak minimális, 17,8 millió eurós veszteséget szenvedett el a vállalat, miután egy éve még 42,4 millió euró volt a mínusz.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!