„A Wizz Air azért vonult ki Norvégiából, és szüntette meg az Osló-Budapest járatát is, mert nem volt megfelelő kereslet ezekre a járatokra. Így a kihasználatlan gépállományt más, jóval nagyobb utasforgalmat bonyolító országokba helyeztük át, hogy még hatékonyabban ki tudjuk szolgálni a piaci igényeket” – áll a cég sajtóügynöksége által küldött válaszban.
Arra, hogy mennyire jellemzőek a hasonló járattörlések, s ha igen, milyen desztinációt érint, azt mondják: a Wizz Airre a koronavírus előtt is jellemző volt, hogy dinamikusan alakítja a kínálatát, s ezután is a nemzetközi keresletnek és a piaci lehetőségeknek megfelelően alakítja járatait és kapacitását.
„Ennek következtében előfordulhatnak járattörlések, de járatsűrűség növelések is, valamint megjelenhetnek teljesen új desztinációk. Természetesen erről a lehető leghamarabb értesítjük utasainkat” – mondja a cég.
A Wizz Air kiemelt figyelemmel követi továbbra is a COVID-19 világjárvány okozta helyzetet, a kormányok érvényben lévő rendeleteit és az utazási korlátozásokat egyaránt. Ezeknek megfelelően alakítja továbbra is menetrendjeit, illetve ellenőrzi a dokumentumokat, engedélyeket, teszteket, és a szabályok betartását, amelyeket a fogadó országok megkövetelnek.
Így augusztusban és szeptemberben maradnak a KLM, a Lufthansa, az Austrian Airlines, a LOT és a Norwegian Air Shuttle járatai. Egész októberben csak egyetlen napra hirdet a Wizz Air járatot a repjegy.hu szerint, az viszont messze a legolcsóbb a többi cég között. A cég novemberben már bízakodóbb, mert ott ismét több oslói utat tervez az online foglalás szerint.
Ugyanakkor a norvég járattörlésekkel szemben a Wizz Air júliusban története legnagyobb járatbővítését lépte meg azzal, hogy Olaszországból 32 útvonalon 19 célországba indít gépeket. A nyári csúcsidőszakra készülve 600 új munkatársat vettek fel, és a repülőik napi üzemidejét 10 órára emelték – nyilatkozta a Világgazdaságnak július végén Váradi József, a Wizz Air vezetője.
A Wizz Air júliusban és augusztusban már 2019-es kapacitása 90-100 százalékán repül, s ezzel az első olyan európai légitársaság lesz, amely visszaállítja a járvány előtti működését. A következő időszakban két, 180 üléses Airbust visszaadnak a bérbeadónak, helyettük 6 új, 237 üléses A321NEO is csatlakozik a flottához. Ezzel az átlagos ülésszám gépenként 207-re bővül.
A Wizz Air egyébként a június végén lezárt negyedévben év/év bázison közel 120 százalékkal, 199 millió euróra növelte bevételeit, míg nettó vesztesége 6 millió euróval, 114 millióra nőtt. A Bloomberg elemzői konszenzusa 193 millió eurós forgalmat és 101 millió eurós veszteséget jelzett előre. EBITDA-soron ugyanakkor már csak minimális, 17,8 millió eurós veszteséget szenvedett el a vállalat, miután egy éve még 42,4 millió euró volt a mínusz.