Összesen négy, de nem ismert licitáló vett részt a taszári repülőtérre kiírt árverésen – derül ki a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) oldalán fellelhető árverési napló adataiból. Lapunk érdeklődött az MNV-nél, hogy ki lett az aukció győztese, ám az állami szervezet ezt nem árulta el. Válaszukban az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvénynek arra a passzusára hivatkoztak, hogy az
döntés megalapozását szolgáló adat, ugyanis a szerződéskötés folyamatban van.
A használaton kívüli légikikötőre február végén írták ki az árverést, a kikiáltási ár 2,6 milliárd forint volt. A licitálás március 31-én éjszaka ért véget, és a legmagasabb ajánlott ár 3 milliárd 633 millió 266 ezer forint lett.
Az árverési naplóból az derül ki, hogy az összesen négy licitáló által adott összesen 57 darab ajánlat közül az elsőt március 27-én délben, a másodikat és a harmadikat március 28-án délelőtt, a negyediket pedig március 29-én délben adták le. A záró napon, március 31-én érkezett egy ajánlat reggel, egy kora délután. A maradék 51 ajánlatot pedig 31-én este negyed 7 és este 11 óra között tették, így alakult ki a végső vételár.
A taszári repülőtér privatizációjának kalandos útjáról lapunk is részletesen beszámolt. A kormány 2021 novemberében kormányhatározattal jelölte ki vevőnek a frissen alakult SGF Silu Global Fund Holding Zrt.-t, az ő feladata lett volna kereskedelmi repülőtérré alakítani a használaton kívüli légibázist. Később a két magyar magánszemély tulajdonos, akik felbukkantak az újpesti focicsapat lehetséges vevőiként is, kiszállt a cégből, megjelent viszont benne kisebbségi tulajdonosként az egykori újpesti sztárcsatár, Kovács Zoltán, aki azóta is a zrt. vezérigazgatója.
2022-ben viszont a részvények többségét a napelemes üzletágban érdekelt Lugos Roland Optimum Solar Zrt.-je vásárolta meg, és nem is titkolták, hogy oda napelemparkot telepítenének. A kormányhatározatot azonban idén februárban visszavonta a kabinet, az új határozat pedig, mely elrendeli, hogy az ingatlanegyüttest árverésen kell értékesíteni,
már nem köti ki, hogy a hasznosítás kereskedelmi repülőtérként történjen.