TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
	


	
	

A tegnapi tanévkezdés után egy nappal a kora délelőtti órákban a Budapesti Közlekedési Központ és a Főváros szervezésében újságírók kerekeztek végig a sokat kritizált, módosítások és átalakítások előtti kerékpársávokon.

A Nyugati térről indulva profi kerékpáros idegenvezető segítségével egészen az Egyetem térig csekkolhatták a sajtó képviselői azokat a kerékpársávokat, amelyek jó ideje viták kereszttüzében állnak, s melyről a Főváros még szavazást is indított a sorsukat illetően. A szavazás augusztus 31-én zárult le, melynek eredményeként köztes megoldásként maradnak a kerékpársávok, az autósoknak pedig majdnem teljesen visszaadják az utakat.

Rényi Ádám, a Városháza kommunikációs igazgatója kétkeréken mutatta be a biciklisávokat (Fotó: BKK) Rényi Ádám, a Városháza kommunikációs igazgatója kétkeréken mutatta be a biciklisávokat (Fotó: BKK)

„A Blaha Lujza tér és Petőfi-híd között újra két sáv lesz autóval járható, mert kerékpárosok a parkolósávra kerülnek. A Nyugati tértől a Blaháig marad a jelenlegi felfestés némi módosítással, például a csomópontok előtt kialakítunk kétsávos megoldásokat, és a lámpák átállításával is segítjük az autósok haladását” – mondta el lapunknak Rényi Ádám, a főpolgármester kommunikációs vezetője az érintett útszakaszok kétkerekű bejárása után.

A budapestiek visszajelzései szerint egyébként további kompromisszumos megoldás lesz még:

  • a Blaha Lujza és a Boráros tér között visszaáll a korábbi 2x2 forgalmi sáv, és itt is a parkolósávokat alakítják át kerékpársávokká,
  • a legszűkebb szakaszokon a kerékpársáv a járdákon halad.

A kommunikációs vezető hozzátette, ugyan tavasszal a járvány hívta életre a biciklis megoldást, - hiszen sokan ódzkodtak a közösségi közlekedés hagyományos formáitól a koronavírus miatt -, de mindez csak előrébb hozta azt az elképzelést, ami Karácsony Gergely Élhető Budapest programjának szerves része is egyben. Azaz, hogy a belváros egyes részein az egyre nagyobb autósforgalmat átformálják.

Maradnak a kerékpársávok. Fotó: youtube Maradnak a kerékpársávok. Fotó: youtube

„A budapestiek szavazataiból az derült ki, hogy a visszaélénkülő autós forgalomban is van a helye a kerékpársávoknak, de ezt támasztja alá az erre fókuszáló reprezentatív közlekedési kutatásunk, valamint az aktív forgalommérésünk is” – magyarázza Rényi Ádám.

A sok hideget-meleget kapott kerékutakról tehát köztes megoldások születtek. Ahol újból két sávon közlekedhetnek az autók, az érintett útszakaszokon található 400-450 parkolóhelyet a felére csökkentve alakítják ki a járdákhoz közelebb kerülő új biciklis sávokat. A mozgáskorlátozottak és egyéb speciális parkolóhelyeket természetesen meghagyják.

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi törlesztőrészletekre számíthatsz, ha másfél millió forintra van szükséged:

Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 253 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. A THM-plafon miatt ezt az összeget 2021. januártól kell fizetni, év végéig 28 410 forint a havi törlesztőrészlet. Az Erste Banknál az induló törlesztőrészlet 28 721 Ft, majd 2021. januártól 32 355 forint, míg a Cetelemnél 28 721 forint a kezdő törlesztőrészlet, később pedig 32 643 forint. Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.

A kommunikációs vezető azt mondja, emellett döntöttek a Nagykörút hosszú távú sorsáról is: több zöldet és élhetőbb körutat szeretnének, hogy ne elmeneküljünk, hanem ismét jó legyen rajta végig sétálni úgy, mint szüleink, nagyszüleink korában. Ezzel elindul egy társadalmi egyeztetés a körút sorsáról, amelyhez az eddigieknél is jóval mélyrehatóbb elemzések készülnek majd.

 

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.