3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tegnapi tanévkezdés után egy nappal a kora délelőtti órákban a Budapesti Közlekedési Központ és a Főváros szervezésében újságírók kerekeztek végig a sokat kritizált, módosítások és átalakítások előtti kerékpársávokon.

A Nyugati térről indulva profi kerékpáros idegenvezető segítségével egészen az Egyetem térig csekkolhatták a sajtó képviselői azokat a kerékpársávokat, amelyek jó ideje viták kereszttüzében állnak, s melyről a Főváros még szavazást is indított a sorsukat illetően. A szavazás augusztus 31-én zárult le, melynek eredményeként köztes megoldásként maradnak a kerékpársávok, az autósoknak pedig majdnem teljesen visszaadják az utakat.

Rényi Ádám, a Városháza kommunikációs igazgatója kétkeréken mutatta be a biciklisávokat (Fotó: BKK)
Rényi Ádám, a Városháza kommunikációs igazgatója kétkeréken mutatta be a biciklisávokat (Fotó: BKK)

„A Blaha Lujza tér és Petőfi-híd között újra két sáv lesz autóval járható, mert kerékpárosok a parkolósávra kerülnek. A Nyugati tértől a Blaháig marad a jelenlegi felfestés némi módosítással, például a csomópontok előtt kialakítunk kétsávos megoldásokat, és a lámpák átállításával is segítjük az autósok haladását” – mondta el lapunknak Rényi Ádám, a főpolgármester kommunikációs vezetője az érintett útszakaszok kétkerekű bejárása után.

A budapestiek visszajelzései szerint egyébként további kompromisszumos megoldás lesz még:

  • a Blaha Lujza és a Boráros tér között visszaáll a korábbi 2x2 forgalmi sáv, és itt is a parkolósávokat alakítják át kerékpársávokká,
  • a legszűkebb szakaszokon a kerékpársáv a járdákon halad.

A kommunikációs vezető hozzátette, ugyan tavasszal a járvány hívta életre a biciklis megoldást, - hiszen sokan ódzkodtak a közösségi közlekedés hagyományos formáitól a koronavírus miatt -, de mindez csak előrébb hozta azt az elképzelést, ami Karácsony Gergely Élhető Budapest programjának szerves része is egyben. Azaz, hogy a belváros egyes részein az egyre nagyobb autósforgalmat átformálják.

Maradnak a kerékpársávok. Fotó: youtube
Maradnak a kerékpársávok. Fotó: youtube

„A budapestiek szavazataiból az derült ki, hogy a visszaélénkülő autós forgalomban is van a helye a kerékpársávoknak, de ezt támasztja alá az erre fókuszáló reprezentatív közlekedési kutatásunk, valamint az aktív forgalommérésünk is” – magyarázza Rényi Ádám.

A sok hideget-meleget kapott kerékutakról tehát köztes megoldások születtek. Ahol újból két sávon közlekedhetnek az autók, az érintett útszakaszokon található 400-450 parkolóhelyet a felére csökkentve alakítják ki a járdákhoz közelebb kerülő új biciklis sávokat. A mozgáskorlátozottak és egyéb speciális parkolóhelyeket természetesen meghagyják.

A kommunikációs vezető azt mondja, emellett döntöttek a Nagykörút hosszú távú sorsáról is: több zöldet és élhetőbb körutat szeretnének, hogy ne elmeneküljünk, hanem ismét jó legyen rajta végig sétálni úgy, mint szüleink, nagyszüleink korában. Ezzel elindul egy társadalmi egyeztetés a körút sorsáról, amelyhez az eddigieknél is jóval mélyrehatóbb elemzések készülnek majd.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!