2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ír fapados légitársaság vezére otthon is alacsonyabb reptéri díjakat követel.

Kifejezetten ellenzi a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport állami kézbe adását, vagyis az Orbán-kormány által erőltetett eladását Michael O’Leary, az ír Ryanair diszkont légitársaság vezérigazgatója - derül ki ez a nem meglepő álláspont a Forbes friss számából, amiből a telex.hu idéz.

A Ryanair a magyar kormány által kivetett különadók ellen is tiltakozik. Fotó: mfor/Mester Nándor
A Ryanair a magyar kormány által kivetett különadók ellen is tiltakozik. Fotó: mfor/Mester Nándor

A cégvezető szerint a kormányok általában nagyon rossz tulajdonosai a reptereknek és légitársaságoknak.

"Láthatjátok, hogy a Malévval is milyen kiváló munkát végeztek" - mondta a magazinnak,

hozzá téve, hogy az állami tulajdonos helyzetét egyébként is gyakran nehezíti, hogy sarokba szorítják a szakszervezetek.

Emellett szerinte az is kockázati tényező, hogy az állam azért lesz rossz gazda, mert nem hosszú távra tervez: infrastrukturális beruházások helyett rövid távú szavazatszerzési céllal hoz döntéseket.

„A lényeg, hogy az üzleti célú utaztatást a magánszektor sokkal eredményesebben tudja üzemeltetni, mint az állam” – mondta O'Leary.

Otthon sincs kibékülve a cégfőnök az üzleti feltételekkel. A The Irish Times pénteken közölte, hogy a Ryanair csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez, hogy gátat szabjanak a dublini repülőtérüzemeltető (DAA) folyamatos áremelésének. Az ír repülésügyi hatóság által indított eljárás nem régen kezdődött az üzemeltetővel szemben. 

A légitársaságok, köztük a Ryanair, azzal érvelnek, hogy végső soron indokolatlanul rosszul járnak az utasok, ha a cégeket állandóan növekvő terhekkel sújtja a repülőtér. A légitársaságok ugyanis mindig át fogják terhelni a plusz adókat az utasokra, ami visszavetheti a turizmust. A DAA 2026-ig 11,73 euróra akarja emelni az utasonként megállapított és a légitársaságokat terhelő díjat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!