2p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ír fapados légitársaság vezére otthon is alacsonyabb reptéri díjakat követel.

Kifejezetten ellenzi a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport állami kézbe adását, vagyis az Orbán-kormány által erőltetett eladását Michael O’Leary, az ír Ryanair diszkont légitársaság vezérigazgatója - derül ki ez a nem meglepő álláspont a Forbes friss számából, amiből a telex.hu idéz.

A Ryanair a magyar kormány által kivetett különadók ellen is tiltakozik. Fotó: mfor/Mester Nándor
A Ryanair a magyar kormány által kivetett különadók ellen is tiltakozik. Fotó: mfor/Mester Nándor

A cégvezető szerint a kormányok általában nagyon rossz tulajdonosai a reptereknek és légitársaságoknak.

"Láthatjátok, hogy a Malévval is milyen kiváló munkát végeztek" - mondta a magazinnak,

hozzá téve, hogy az állami tulajdonos helyzetét egyébként is gyakran nehezíti, hogy sarokba szorítják a szakszervezetek.

Emellett szerinte az is kockázati tényező, hogy az állam azért lesz rossz gazda, mert nem hosszú távra tervez: infrastrukturális beruházások helyett rövid távú szavazatszerzési céllal hoz döntéseket.

„A lényeg, hogy az üzleti célú utaztatást a magánszektor sokkal eredményesebben tudja üzemeltetni, mint az állam” – mondta O'Leary.

Otthon sincs kibékülve a cégfőnök az üzleti feltételekkel. A The Irish Times pénteken közölte, hogy a Ryanair csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez, hogy gátat szabjanak a dublini repülőtérüzemeltető (DAA) folyamatos áremelésének. Az ír repülésügyi hatóság által indított eljárás nem régen kezdődött az üzemeltetővel szemben. 

A légitársaságok, köztük a Ryanair, azzal érvelnek, hogy végső soron indokolatlanul rosszul járnak az utasok, ha a cégeket állandóan növekvő terhekkel sújtja a repülőtér. A légitársaságok ugyanis mindig át fogják terhelni a plusz adókat az utasokra, ami visszavetheti a turizmust. A DAA 2026-ig 11,73 euróra akarja emelni az utasonként megállapított és a légitársaságokat terhelő díjat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!