Kifejezetten ellenzi a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport állami kézbe adását, vagyis az Orbán-kormány által erőltetett eladását Michael O’Leary, az ír Ryanair diszkont légitársaság vezérigazgatója - derül ki ez a nem meglepő álláspont a Forbes friss számából, amiből a telex.hu idéz.
A cégvezető szerint a kormányok általában nagyon rossz tulajdonosai a reptereknek és légitársaságoknak.
"Láthatjátok, hogy a Malévval is milyen kiváló munkát végeztek" - mondta a magazinnak,
hozzá téve, hogy az állami tulajdonos helyzetét egyébként is gyakran nehezíti, hogy sarokba szorítják a szakszervezetek.
Emellett szerinte az is kockázati tényező, hogy az állam azért lesz rossz gazda, mert nem hosszú távra tervez: infrastrukturális beruházások helyett rövid távú szavazatszerzési céllal hoz döntéseket.
„A lényeg, hogy az üzleti célú utaztatást a magánszektor sokkal eredményesebben tudja üzemeltetni, mint az állam” – mondta O'Leary.
Otthon sincs kibékülve a cégfőnök az üzleti feltételekkel. A The Irish Times pénteken közölte, hogy a Ryanair csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez, hogy gátat szabjanak a dublini repülőtérüzemeltető (DAA) folyamatos áremelésének. Az ír repülésügyi hatóság által indított eljárás nem régen kezdődött az üzemeltetővel szemben.
A légitársaságok, köztük a Ryanair, azzal érvelnek, hogy végső soron indokolatlanul rosszul járnak az utasok, ha a cégeket állandóan növekvő terhekkel sújtja a repülőtér. A légitársaságok ugyanis mindig át fogják terhelni a plusz adókat az utasokra, ami visszavetheti a turizmust. A DAA 2026-ig 11,73 euróra akarja emelni az utasonként megállapított és a légitársaságokat terhelő díjat.