Drámai különbségeket mutat az autóipar idei első féléves teljesítménye – írja a Hvg az EY friss tanulmányáról. Az autógyártók összesített nyeresége 55 százalékkal esett vissza, a kínai cégek viszont növelni tudták a profitjukat.
A visszaesés leginkább a Renault, a Nissan, a Stellantis és a Mazda számára volt fájdalmas: a Renault és a Stellantis együttes mínusza több mint 11 milliárd euró. A német gyártók nyeresége 38 százalékkal, az amerikai gyártóké 43 százalékkal esett vissza.
A BYD, a Great Wall Motor és a Geely viszont együttesen 1 százalékkal növelték a nyereségüket, a forgalmuk pedig 20 százalékkal nőtt. Eközben a német vállalatok forgalma 4 százalékkal csökkent, a Renault és a Stellantis pedig 9 százalékkal kevesebb járművet adott el. A nagy különbség arra utal, hogy a piac szerkezete látványosan átalakul, és a kínai cégek egyre erőteljesebben uralják a növekedés terepét.