3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Óriási autópálya-építést jelentett be Lázár János: ez lehet minden idők legdrágább sztrádája Magyarországon.

Jövőre indulhat el Zalaegerszeg bekötése a hazai gyorsforgalmi hálózatba, a 44 kilométeres szakasz megépítésének teljes költségét 400 milliárdra taksálta egy sajtóeseményen Lázár János építési és közlekedési miniszer. A kilométerenkénti 9,2 milliárd forint még az M6-os fajlagos költségén is túltesz - írja a Világgazdaság.

Minden idők legkomplexebb és legdrágább gyorsforgalmi fejlesztését indíthatja el 2024-ben a kormány,

erre lehet következtetni Lázár János építési és közlekedési miniszter mondataiból, aki a Balaton melletti Fenékpusztán a hétvégén arról beszélt, hogy újraindítaná jövőre a 76-os út kétszer két sávos autópályává történő bővítését, azaz Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő M76-os beruházást, amely a becslése szerint 400 milliárd forintba kerülne.

Lázár János minden idők legdrágább beruházását jelentette be. Fotó: Facebook
Lázár János minden idők legdrágább beruházását jelentette be. Fotó: Facebook

Ez a miniszter szerint is az ország egyik legnagyobb közlekedési beruházása lehet.

Az M76-os első szakaszát az M7-es autópálya holládi csomópontja és Balatonszentgyörgy között 2020 októberében adták át, amit 2022 márciusában az M76-os út új, közel három kilométeres szakasza követett, ezzel a megyeszékhelyig tartó 55 kilométeres útvonalból eddig 8,6 kilométer készült el. A Zalaegerszeg és Fenékpuszta közötti 44 kilométeres szakaszra vonatkozóan ugyan a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2022 februárjában kiírta a kivitelezői közbeszerzési eljárásokat, azonban júniusban visszavonta a beruházási stop miatt. 

Bár egyelőre nincs róla kormányhatározat, amely azóta zöld utat adott volna a fejlesztésnek, de ha valóban a korábbi felhívásban szereplő műszaki tartalommal indítják újra, az M76-os lehet az eddigi legdrágább gyorsforgalmi Magyarországon, a 9,2 milliárd forintos fajlagos költség még az M6-os autópályán is túltenne. Ez utóbbi 4,5 milliárd forintba került kilométerenként.

A szakaszon harminchat híd épül, ezek közül négy völgyhíd lesz, egy pedig a Zala folyón ível át. 

A lap kérdéssel fordult az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz, hogy miért drágult meg az eredetileg 170 milliárdra becsült építkezés. Válaszukban azt írták, hogy "az említett, becsült beruházási összege a Sármelléktől – Zalaegerszeg keleti csomópontig történő megépítést tartalmazza, a jelzett költségben a 71. sz. főút tervezett 2x2 sávos keszthelyi bekötése mellett a sármelléki repülőtér bekötése, valamint Fenékpuszta és Sármellék között a 76. sz. főút fejlesztése is beleértendő." 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!