Jövőre indulhat el Zalaegerszeg bekötése a hazai gyorsforgalmi hálózatba, a 44 kilométeres szakasz megépítésének teljes költségét 400 milliárdra taksálta egy sajtóeseményen Lázár János építési és közlekedési miniszer. A kilométerenkénti 9,2 milliárd forint még az M6-os fajlagos költségén is túltesz - írja a Világgazdaság.
Minden idők legkomplexebb és legdrágább gyorsforgalmi fejlesztését indíthatja el 2024-ben a kormány,
erre lehet következtetni Lázár János építési és közlekedési miniszter mondataiból, aki a Balaton melletti Fenékpusztán a hétvégén arról beszélt, hogy újraindítaná jövőre a 76-os út kétszer két sávos autópályává történő bővítését, azaz Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő M76-os beruházást, amely a becslése szerint 400 milliárd forintba kerülne.
Ez a miniszter szerint is az ország egyik legnagyobb közlekedési beruházása lehet.
Az M76-os első szakaszát az M7-es autópálya holládi csomópontja és Balatonszentgyörgy között 2020 októberében adták át, amit 2022 márciusában az M76-os út új, közel három kilométeres szakasza követett, ezzel a megyeszékhelyig tartó 55 kilométeres útvonalból eddig 8,6 kilométer készült el. A Zalaegerszeg és Fenékpuszta közötti 44 kilométeres szakaszra vonatkozóan ugyan a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2022 februárjában kiírta a kivitelezői közbeszerzési eljárásokat, azonban júniusban visszavonta a beruházási stop miatt.
Bár egyelőre nincs róla kormányhatározat, amely azóta zöld utat adott volna a fejlesztésnek, de ha valóban a korábbi felhívásban szereplő műszaki tartalommal indítják újra, az M76-os lehet az eddigi legdrágább gyorsforgalmi Magyarországon, a 9,2 milliárd forintos fajlagos költség még az M6-os autópályán is túltenne. Ez utóbbi 4,5 milliárd forintba került kilométerenként.
A szakaszon harminchat híd épül, ezek közül négy völgyhíd lesz, egy pedig a Zala folyón ível át.
A lap kérdéssel fordult az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz, hogy miért drágult meg az eredetileg 170 milliárdra becsült építkezés. Válaszukban azt írták, hogy "az említett, becsült beruházási összege a Sármelléktől – Zalaegerszeg keleti csomópontig történő megépítést tartalmazza, a jelzett költségben a 71. sz. főút tervezett 2x2 sávos keszthelyi bekötése mellett a sármelléki repülőtér bekötése, valamint Fenékpuszta és Sármellék között a 76. sz. főút fejlesztése is beleértendő."