4p

Nagyot ment a 18-49 éves korcsoportban az X-Faktor, azonban a teljes lakosság körében ismét a 'Sztárban sztár leszek!' vitte a pálmát. Beköszöntött a hideg: a fázós hétvégén egyből többet tévéztünk.

A két nagy kereskedelmi csatorna némileg ellentétes műsortervvel indult neki az ősznek, hiszen az RTL hétköznapi kínálatának legfontosabb sarokkövét az abszolút trashreality társkereső-show 'Házasodna a gazda’ mellett a Keresztanyu című sorozat legújabb évadja adja, míg a TV2-n a gasztrovetélkedő ’Séfek séfe’ várja a nézőket.

A 18-49 éves korosztály esetében stabilan teljesít az RTL társkeresője, a leggyengébben produkáló hétfői adás is a tévénézők több mint 17 százalékát érdekelte, míg pénteken 21,8 százalék volt kíváncsi arra, hogy rátalál-e a gazdákra a nagy szerelem. A társkeresőt mindazonáltal a bulvársajtó is nagyon kedveli, az elmúlt hetekben még az is követte Alfonz gazda és kiválasztottjai sorsát, aki egyáltalán nem akarta. Érdekesség, hogy a reality-vel szemben, az RTL hétköznapi esti szórakoztató műsorait indító Keresztanyu esetében pont a hétfői nap hozott kiugróbb eredményt, hiszen itt 19,3 százalékra emelkedett a közönségarány a korcsoportban, szemben az általában jellemző 17 százalék körüli eredménnyel. A Molnár Piroska nevével fémjelzett sorozatnak becsúszott egy gyengébb nap is: a sorozat csakúgy, mint az ezt megelőző héten, úgy most is az átlagosnál kissé halványabb nézettséget hozott csütörtökön.

Míg az RTL esetében két műsor osztozkodik az esti sávon, a TV2-nél ezt továbbra is a ’Séfek séfe’ foglalja el több mint két órás műsoridejével. Ezzel együtt a negyedik évadában járó széria továbbra is igen népszerű, és a leggyengébb napján is 17,7 százalékos közönségarányt produkált a 18-49 éves korcsoportban, amely különösen szép eredmény annak fényében, hogy így mindennap tudott javítani a csatorna nézettségi arányán. Sőt, a gasztrovételkedő már a hetet is erősen kezdte – hétfői közönségaránya 20,6 százalék volt.

Sokakat érdekeltek a focimeccsek

Nem nehéz megtalálni a magyarázatot arra, hogy miért eshetett vissza a csütörtöki nézettség a kereskedelmi csatornákon, hiszen a Ferencváros Európa Liga-győzelme is érdeklődésre tartott számot, és a hét 12. legnézettebb műsora lett, alig elmaradva a keddi Bayern München-FC Barcelona Bajnokok Ligája-összecsapás mögött.

Tóth Gabi a Sztárban sztár leszek! vasárnap adásában. Fotó: TV2
Tóth Gabi a Sztárban sztár leszek! vasárnap adásában. Fotó: TV2

A két szuperprodukció továbbra is verhetetlen

Egyre inkább beindulni látszik az X-Faktor 11. évada, az egyelőre még a balhézós-válogatós részeknél tartó tehetségkutató ennek megfelelően a nézettségét tekintve is erősített az előző héthez képest: a 18-49 éves korcsoportban egyértelműen elvitte műsorsávját 40,3 százalékos közönségaránnyal, míg a korcsoportban a nézettséget tekintve is átvette a vezetést. Úgy tűnik, a csatornának bejött, hogy az adásból egyebek mellett kiderült a rántott citrom receptje, volt egy kis szitkozódás, és egy versenyző leesett a színpadról. A műsor egyébként a 4 éven felülieket magába foglaló teljes népesség tekintetében is javulni tudott, és 1 millió 79 ezer nézőt hozott, azonban a hetet ismét a ’Sztárban sztár leszek!’ nyerte.

A TV2 tehetségkutatója továbbra is nagyon megy, amellett, hogy a közönségarányban is 33 százalék fölé erősödött, a teljes népesség körében 1 millió 166 ezer néző volt kíváncsi rá, ezzel pedig az egész hét bajnoka lett. Ezen egyébként annyiban biztosan nem lepődünk meg, hogy a tehetségkutató zsűrije ismét hasított, Tóth Gabi egy hörgős metáldal után imádkozott, majd ráfeküdt egy másik versenyzőre, mert annyira jól adta elő a Guns'N'Roses Welcome To The Jungle számát.

Így alakult hét

A 37. hét számait összegezve tehát úgy tűnik, hogy alapvetően mindkét csatorna némi növekedést tudott elkönyvelni, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a két vasárnapi szuperprodukció megugrott nézőszámot produkált – sőt, a TV2 esetében még a ’Sztárban sztár leszek!’ előtti hírműsorra is kiugróan sokan voltak kíváncsiak. A nagy kereskedelmi csatornák közönségaránya közti rés így tovább csökkent, már kevesebb, mint 2 százalék.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!