4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 18-49-es korcsoportban esténként az RTL nézettsége határozottan jobban alakult, mint a TV2-é. Az X-Faktor ismét sok nézőt vonzott, ám a Sztárban sztár leszek minden műsort lekörözött.

A két nagy kereskedelmi tévé egy időben hasonló tematikájú műsorokat futtatott egymás mellett, legyen szó gastro- vagy trashrealityről, esetleg valóságshowról. Ebből a szempontból némileg üdítő, hogy az idei őszi kínálatban van némi változatosság. A TV2 hétköznap eseténként gasztrovetélkedővel próbálja megnyerni a nézőket, míg az RTL egy társkereső realityvel.

A Séfek séfe immár a negyedik évadnál tart, és a TV2-nél sokadik nekifutásra immár sikerült a közönség ízésének megfelelő műsort összerakni. Ebben szerepe van a zsűrinek, amely talán nem képes önállóan is „produkciókra”, ahogy azt a konkurens csatornán Fördős Zé, Rácz Jenő és Sárközi Ákos, de a TV2 castingját sem érheti kritika ebből a szempontból. Más kérdés, hogy jót tesz-e ennek a formátumnak a két óránál is hosszabb műsoridő, de vélhetőleg ebből a szempontból is a Konyhafőnök volt az etalon, ahol a maratoni hosszúságúra nyújtott epizódok beváltak. A műsor ráadásul a hét elején mutatott 15,4 százalékos közönségarányhoz képest péntekig gyakorlatilag folyamatos növekedést ért el, amikor a képernyők előtt ülők 19,3 százaléka követte a szakácsokat. Így a műsor gyakorlatilag minden nap felfele húzta a csatorna átlagos közönségarányát.

Eközben az RTL-en a hétköznap estéken két produkció osztozott ugyanilyen hosszú műsoridőn. Este 8-tól a Keresztanyu fut, a vidám sorozat stabilan és erősen teljesít, hiszen minden nap 17 százalék felett volt a műsor által elért közönségarány a 18-49-es korcsoportban, igaz a legjobb napokon sem tudott 18,3 százalék feletti eredményt elérni. A korábbi években sokáig csak egy adással jelentkező Házasodna a gazda ezúttal napi programelem lett, és a nézők jelentős arányban követik. A társkereső általában még a Keresztanyu számainál is jobban teljesített, hiszen volt 20 százalékos közönségarányt meghaladó nap is. Ugyanakkor míg a TV2 esetében a csütörtöki számok semmiféle kilengést sem mutattak, addig az RTL ezen műsora csütörtökön a megszokottnál kicsit gyengébb számokat ért el.

Nem rossz az X-Faktor nézettsége, de volt jobb. Fotó: RTL
Nem rossz az X-Faktor nézettsége, de volt jobb. Fotó: RTL

Ennek hátterében pedig szinte biztosan a Ferencváros bravúros Európa Liga bemutatkozása állhat. A focimeccs ugyanis a vizsgált 18-49-es célcsoportban az egyik erős nézettséget produkáló műsor volt, a kilencedik legjobb közönségarányt hozta. Ugyanakkor így sem a Fradi győzelme volt a legnézettebb sportműsor a héten, hiszen a hétvégi Forma-1-es közvetítés ezt is felülmúlta és a képzeletbeli dobogó harmadik fokára került.

Mely műsorok vitték el a pálmát, merülhet fel ezek után a kérdés. Aki rendszeresen követi a hazai kereskedelmi csatornák műsorait, annak vélhetőleg nem lesz meglepetés, hogy az X-Faktor lett a második, mind a fent említett 18-49-es korcsoportban, mind pedig a teljes lakosságot tekintve. Az előbbiben elért közel 36 százalékos közönségaránya kifejezetten erősnek számít, ám a 4 éven felülieket jelentő teljes népességben jelentősen alatta maradt az egymilliós nézőszámnak.

Ezt is túlszárnyalta ugyanakkor (1 millió 66 ezerrel) a hét bajnoka, a Sztárban sztár leszek. Az énekesek mellett itt talán külön érdemes kiemelni az egyik zsűritagot, Majkát, aki esetenként a versenyzőket sem kíméli, de a legkeményebben talán egy másik zsűritaggal Tóth Gabival bánik, a beszólásain pedig napokig rágódik a bulvármédia, ami a műsor ismertségét is növeli.

A 36. hét számait összefoglalva azt láthattuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub érezhetően veszített az egy héttel korábbi számaihoz képest. Ezzel szemben a TV2  közönségaránya látványosan megugrott a vasárnapi szuperprodukció lévén. Az RTL Klub esetében az egy héttel korábbi 20 százalék feletti szintről 18,1 százalékra csúszott vissza az átlagos közönségarány, míg a TV2 esetén 11,5 százalék helyett 15,9 százalékot láthattunk. A különbség így látványosan csökkent a két nagy csatorna között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!