2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nagyobb mennyiségű lakásnak és kereskedelmi ingatlanok fejlesztésének ágyaz meg az a három új budapesti Duna-híd, amelyek különféle előkészületi szakaszban vannak - mondta munkatársunk, Mester Nándor a Trend FM hétfő reggeli műsorában.

Három közúti híd (Galvani, albertfalvai, aquincumi) áll különféle előkészületi szakaszban a Duna fővárosi szakaszán, mindegyik óriási hatással lesz a közlekedésre és közvetve sokmilliárd forint értékű ingatlanfejlesztéseket indíthat el a következő 3-5 évben - emelte ki hétfőn munkatársunk a Trend FM Reggeli monitor című adásában, amikor ismertette az átkelőkkel kapcsolatos tervezés részleteit.

Elöljáróban kitért arra például, hogy a Rákóczi híd építése mára egy komplett új városnegyed megszületéséhez vezetett a budai oldalon, újabban pedig a pesti hídfő és annak másfél-két kilométeres körzete lett különféle lakó- és irodafejlesztések terepe. Itt az építkezések még csak most kapnak lábra és hasonló folyamatokra lehet számítani a Határ út folytatásaként elképzelt Galvani híd esetében is.

Ilyennek képzelték el a Galvani hidat (forrás: Limes model)
Ilyennek képzelték el a Galvani hidat (forrás: Limes model)

A Galvani hídon átvezető új villamosvonal is létesül, a  Határ úti csomóponttól a folyó felé haladva, jobbra található többszáz hektáros, most inkább ipari-szolgáltatói hasznosítású területen vegyes funkciójú övezetek lehetnek a következő 6-8 éven belül. Javul a keresztirányú közlekedés, ugyanakkor a végső terveknél figyelembe kell venni a várhatóan növekvő környezetterhelést is. 

Minden híd, így a délebbre tervezett albertfalvai, valamint északon, az aquincumi évtizedekre meghatározza majd a nyomvonal mentén élők helyzetét és persze ingatlanuk értékét. A vonalvezetésnek közös ügynek kell lennie, vagyis a mindenkori kormányzatnak szorosan együtt kell működnie a kerületi és a fővárosi önkormányzattal, érdemi beleszólást kell engedni a szakmai és a civil szervezeteknek is.

A műsorban szó esett még arról is, hogy egyelőre hatástalanok a kormány különféle razziái, az építőanyagárak letörése nem sikerült és várhatóan nem is fog, mivel a kereslet oly mértékben megugrott, hogy egyetlen gyártón vagy kereskedőn nincs semmilyen nyomás.

A teljes beszélgetés az alábbi linken hallgatható meg:

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!