5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem mondhatjuk, hogy a televíziós nézettségi adatok szempontjából unalmasan alakult volna a 2022-es év toplistája: két történelmi sportmérkőzés is felfért a legnézettebbek közé.

Mind a kereskedelmi szempontból a tévécsatornák számára kiemelten fontos 18-49 éves korcsoportban, mind a teljes lakosság körében nagyon hasonlít, de mégis különbözik a tavalyi év legnézettebb műsorainak listája. De mik ezek?

Volt egyszer egy világbajnokság…

Őszi-téli futballvilágbajnokságot aligha rendeznek újra a közeljövőben, ráadásul a Katarban tartott tornán nem volt hiány a homlokráncoló eseményekből sem. Azt ugyanakkor nem lehet vitatni, hogy a 2022-es vb minden idők egyik legjobb döntőjét hozta, amelynek a végén a modern labdarúgás egyik legkiemelkedőbb alakja a mennybe ment.

Lionel Messi és Kylian Mbappé nagy csatája a magyar tévénézőket is páratlanul érdekelte:

a 18-49-es korcsoportban brutális, 44,5 százalékos közönségarányt hozott és 561 ezer embert ültetett a képernyők elé a mérkőzés, ezzel pedig ez lett az év legnézettebb műsora a szegmensben.

Hasonló a helyzet a teljes lakosság körében is, ugyanis 1,5 millióan nézték a döntőt, ehhez hasonló eredmény közelébe pedig 2022 egészében nem jutott más műsor.

Izgalmas év volt a képernyőkön is a 2022-es. Fotó: Depositphotos
Izgalmas év volt a képernyőkön is a 2022-es. Fotó: Depositphotos

Sztárban sztár leszek!

A zsűrijében Majkát, Tóth Gabit, Köllő Babettet és Pápai Jocit felvonultató széria igen sikeres 2022-es körön van túl, a sztárimitátor tehetségkutató a magyarok egyik nagy kedvence volt tavaly is, mindezt jól mutatja, hogy

a teljes lakosság körében az egész év második legnézettebb műsora lett a 4. epizód, 1,24 millió embert ültetve le a képernyők elé. A 18-49 évesek közt ugyanezen adás szintén kiugróan szerepelt 35,7 százalékos közönségarányával és 473 ezer nézőjével.

A december 11-én finálézó 'Sztárban sztár leszek!' 3. évada végül Kökény Danit hozta ki győztesként, a döntő epizód a teljes lakosság körében 1,08 milliós nézettséget tudott hozni. Összességében a TV2 igencsak elégedett lehet a műsor harmadik felvonásával, hiszen gyakorlatilag végig 800 ezer feletti nézőszámot tudott produkálni, még úgy is, hogy a foci vb több fontos mérkőzésével is estek egy napra adások. Ennek fényében aligha meglepő, hogy a 4. évadot már berendelték, míg a hagyományos, elsősorban nem tehetségkutatóként, hanem átváltozóshowként aposztrofált, „eredeti” Sztárban sztár februárban tér vissza a képernyőkre.

 X-Faktor

Felemás, de azért inkább pozitív – talán így lehetne a legjobban leírni az X-Faktor 11. évadának szereplését, a Gáspár Laci, ByeAlex, Puskás Peti és Herceg Erika által zsűrizett széria igazán a fiatalok körében tudott kiugróan jól szerepelni.

A 18-49 éves korcsoportban csak a focidöntő tudta megelőzni az X-Faktor 4. részét, a 43,4 százalékos közönségarány és 532 ezer néző kiugróan erős eredmény.

A tehetségkutató esetében a „szórakoztató idiótákat” felvonultató, válogatós adások szinte mindig a legnézettebbek, ez a 2022-es X-Faktor esetében sem volt máshogy. A teljes lakosság körében szintén ez az adás tudott 1,16 milliós nézettséget hozni, ami erős teljesítmény.

A döntő után Solyom Berni és mentora, ByeAlex örülhetett, míg az RTL-t úgy tűnik, hogy nem ingatta meg, hogy csak 600-700 ezer körüli nézőszámokra voltak képesek az évad utolsó adásai a teljes lakosság körében, hiszen idén ősszel a hírek szerint érkezik majd a következő X-Faktor.

Összességében, ahogy az toplistánkon is látszik, a két hétvégi szuperprodukció nézettségi adataira az volt jellemző a 2022-es évben, hogy míg az X-Faktor a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49-es korcsoportban tudott igazán jól szerepelni, addig a TV2 műsora a teljes lakosság körében tudott nagyot durrantani.

Beköszönt a toplistán a magyar válogatott

A világbajnokság és a tehetségkutatók harca mellett azonban felkerült a listára a magyar válogatott is, hiszen a 18-49-es korcsoportban az Olaszország ellen vívott, szeptember 26-án rendezett UEFA Nemzetek Ligája mérkőzése is felfért a dobogóra 33,2 százalékos közönségarányával és 415 ezres nézőszámával. Bár a teljes lakosság körében Szalai Ádámék csodás szereplése nem fért be a top 10 közé (ehhez milliós nézőszám kellett), ahogy arról korábbi cikkünkben is írtunk, a magyar válogatottnak így is több mint 932 ezren szurkoltak.

A 2022-es év győztese…

Cikkünk írásakor még csak az 51. hét adatai állnak rendelkezésre, azonban több-kevesebb biztonsággal már lehet győztest hirdetni, és ezt a 18-49 éves korcsoportban meg is tesszük. Az RTL által rendelkezésre bocsátott, Nielsen mérésén alapuló adatok szerint

az RTL megnyert estéinek száma 226 volt, szemben a TV2 által elért 114-el. Az M4 Sport 20 estével, az M1 és a Mozi+ pedig 1-1 estével iratkozott fel a listára.

Az tehát nem vitatható, hogy az RTL nyerni tudott 2022-ben, viszont az elmúlt hetekben egyértelműen azt a tendenciát vehettük észre, hogy nagyon megerősödött a TV2, különösen az olyan jól eltalált reality-k miatt, mint a Nemazalány és Szlépka Armand által megnyert Ázsia Expressz, vagy az ifj. Schobert Norbi győzelmét hozó Farm – VIP. Azaz 2023-ban az biztos, hogy az RTL-nek gyorsan választ kell találnia a TV2 az általunk hétről-hétre vezetett grafikonon is látható előretörésére.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!