A jövő év januárjától a légitársaságokra is kiterjesztik az "EU Allowances" néven ismert karbon-kibocsátási kvótarendszert.
2012 január elsejétől az európai repülőtereket használó minden egyes légitársaság - nemzeti bejegyzésétől és üzemeltetőjétől függetlenül - széndioxid kibocsátási korlátozás hatálya alá esik.
A limit átlépése esetén a társaságnak kibocsátási jogosítványt kell vásárolnia az EU kereskedési rendszerében, a kvótánál alacsonyabb széndioxid kibocsátás esetén pedig értékesítheti azt.
Az EU-Bizottság a rendszer bevezetése felé hétfőn tette meg az első gyakorlati lépést: 2012-re 212,9 millió tonna széndioxid kibocsátási jogosítványt allokált mintegy négyezer légitársaság és repülőgép üzemeltető között, ami három százalékkal kevesebb a 2004-2006-os periódus éves kibocsátási átlagánál. 2013-ra Brüsszel 208,5 millió tonnára csökkenti az allokált karbon-emissziós jogosítványok összértékét.
MTI