1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az EU-Bizottság jövőre a több éves átlaghoz képest három százalékos szennyezőanyag kibocsátás csökkentésre kényszeríti az EU repülőtereit használó légitársaságokat.

A jövő év januárjától a légitársaságokra is kiterjesztik az "EU Allowances" néven ismert karbon-kibocsátási kvótarendszert.

2012 január elsejétől az európai repülőtereket használó minden egyes légitársaság - nemzeti bejegyzésétől és üzemeltetőjétől függetlenül -  széndioxid kibocsátási korlátozás hatálya alá esik.

A limit átlépése esetén a társaságnak kibocsátási jogosítványt kell vásárolnia az EU kereskedési rendszerében, a kvótánál alacsonyabb széndioxid kibocsátás esetén pedig értékesítheti azt.

Az EU-Bizottság a rendszer bevezetése felé hétfőn tette meg az első gyakorlati lépést: 2012-re 212,9 millió tonna széndioxid kibocsátási jogosítványt allokált mintegy négyezer légitársaság és repülőgép üzemeltető között, ami három százalékkal kevesebb a 2004-2006-os periódus éves kibocsátási átlagánál. 2013-ra Brüsszel 208,5 millió tonnára csökkenti az allokált karbon-emissziós jogosítványok összértékét.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!