1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az EU-Bizottság jövőre a több éves átlaghoz képest három százalékos szennyezőanyag kibocsátás csökkentésre kényszeríti az EU repülőtereit használó légitársaságokat.

A jövő év januárjától a légitársaságokra is kiterjesztik az "EU Allowances" néven ismert karbon-kibocsátási kvótarendszert.

2012 január elsejétől az európai repülőtereket használó minden egyes légitársaság - nemzeti bejegyzésétől és üzemeltetőjétől függetlenül -  széndioxid kibocsátási korlátozás hatálya alá esik.

A limit átlépése esetén a társaságnak kibocsátási jogosítványt kell vásárolnia az EU kereskedési rendszerében, a kvótánál alacsonyabb széndioxid kibocsátás esetén pedig értékesítheti azt.

Az EU-Bizottság a rendszer bevezetése felé hétfőn tette meg az első gyakorlati lépést: 2012-re 212,9 millió tonna széndioxid kibocsátási jogosítványt allokált mintegy négyezer légitársaság és repülőgép üzemeltető között, ami három százalékkal kevesebb a 2004-2006-os periódus éves kibocsátási átlagánál. 2013-ra Brüsszel 208,5 millió tonnára csökkenti az allokált karbon-emissziós jogosítványok összértékét.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!