Több oktatási-nevelési intézményben megkezdődött az új pedagógus teljesítményértékelési rendszer tesztelésének előkészítése az intézményvezetők, pedagógusok bevonásával – értesült a Népszava. A „próbaüzem” elindulását a Belügyminisztérium (BM) is megerősítette, a lap érdeklődésére azt írták: a tesztelés jelenlegi, előkészítő szakaszában a tárca folyamatosan gyűjti és elemzi a tapasztalatokat.
A BM által készített tervezet szerint a pedagógusoknak, intézményvezetőknek minden évben át kell majd esniük egy belső értékelési folyamaton. Ehhez tanévenként személyre szabott teljesítménycélokat is teljesíteniük kell, valamint több, a minisztérium által meghatározott kompetenciaterületen – egyebek mellett eredményesség, hatékonyság, terhelhetőség, szakmai minőség, munkafegyelem – is meg kell felelniük. A legjobb eredményeket elérő pedagógusok pluszjuttatást kaphatnak, azokat viszont, akik átlagon alul teljesítenek, például továbbképzésekre küldhetik.
Egy, a Népszavához korábban eljutott minisztériumi dokumentum szerint a tesztelés előkészítő szakasza két lépésből áll: először tájékoztatják a résztvevő intézmények vezetőit a feladatokról, bemutatják a koncepciót, felkészítik a pedagógusokat és a vezetőket a személyes teljesítménycélok megfogalmazására. A második lépésben pedig konkrét teljesítménycélok meghatározására kerül sor az intézményekben dolgozó pedagógusokkal közösen. Ilyen személyes cél lehet például diákok sikeres indítása országos tanulmányi versenyeken, fejlesztési tervek készítése, kulturális és más külső programok szervezése. A tanév végén pedig egy próbaértékelést is tartanak.
A Népszava azon kérdésére, hogy a jelenlegi tervek szerint mikortól vezethetik be az új teljesítményértékelési rendszert, a BM annyit írt, a bevezetésről döntés még nem született.