Egy belügyminisztériumi dokumentum szerint évente elvégzett belső teljesítmény-értékelést kellene bevezetni az oktatási-nevelési intézményekben – írja a Népszava. Eszerint a tanároknak és az igazgatóknak minden tanév elején három számszerűsíthető teljesítménycélt kellene leírniuk, például olyanokat, hogy vállalják, legalább hat, szellemi és testi fejlődést szolgáló külső programot szerveznek az osztályuknak, vagy hogy elérik az igazolatlan hiányzások számának 6 százalékkal való csökkenését.
Az átlag felett teljesítők a tanév végén pluszpénzt kapnának, az átlag alattiak illetményét viszont akár csökkenthetnék is. A legjobb 20 százalék kaphat több pénzt, illetménycsökkentés pedig a leggyengébb 20 százalékot fenyegetné.
A lap szerint egy ilyen értékelés a versenyszférában egyáltalán nem szokatlan, az már más kérdés, hogy a tanárok mostani leterheltsége és fizetései mellett mennyire lesz működőképes az ötlet.
Ugyanakkor a Belügyminisztérium azt is szeretné elérni a dokumentum szerint, hogy a pedagógusoknak tíz, az intézményvezetőknek nyolc kompetenciaterületen is meg kelljen felelniük. Ilyen például a terhelhetőség, a munkafegyelem, az etikus magatartás, vagy épp az igazgatóknál a hatékony gazdálkodás.