3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Pedagógusok Szakszervezete tiltakozik a társadalom szétszakítását erősítő tervek ellen - áll közleményükben.

A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) megdöbbenéssel szembesült azokkal az elmúlt napokban sajtóban megjelent információkkal, amelyek arra utalnak, hogy a kormány az oktatás egészét ideológiai alapokra helyezné és ezzel erősítené a társadalom szétszakadását - írják közleményükben.

Orbán Balázs, a miniszterelnök politikai igazgatója tavaly év végén megjelent Visszavezetni az oktatást konzervatív gyökereihez című cikke meglepő gondolatokat tartalmaz, ez alapozhatta meg az azóta számos kormányközeli szakember megnyilvánulásaiban is megjelenő elképzeléseket. Az MCC Tanuláskutató Intézetének igazgatója, Setényi János például arról nyilatkozott, hogy „a gyógy- és fejlesztő pedagógiának, szakszolgálatoknak nincs értelmük, zsákutca és sokba kerül az adófizetőknek” vagy „a kompetenciaalapúság a pedagógiában a nemtudás-alapúsággal egyenlő”.

A társadalom szétszakítását eredményezhetik a közoktatásban tervezett változtatások
A társadalom szétszakítását eredményezhetik a közoktatásban tervezett változtatások
Fotó: Fotó: Depositphotos

A PSZ határozottan elutasítja ezeket a tudománytalan kijelentéseket, felháborítónak tartja az ilyen és hasonló középkori ötletek, elképzelések nyilvánosságra kerülését is.

Azóta már az is kiderült, hogy a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen kívánnak elitpedagógus-képzést indítani százmilliárdos nagyságrendű összegből. Úgy tűnik, a kormány határozott szándéka a társadalom szétszakítása, a pedagógusok megosztása - folytatódik a közlemény.

Bár hivatalos tájékoztatást a kormányzati elképzelésekről nem kapott a PSZ, de véleményük szerint a részintézkedések ezt mutatják, hisz a hátrányos helyzetű gyerekeket oktató iskolákban tanító tanárok képzését az egyházi felsőoktatási intézményekre bízzák, az „általános” tanárképzést végeznék a modellváltott egyetemek. Így már tisztul a kép arról is, hogy miért tartott igényt az elmúlt hetekben annyi állami iskola átvételére különböző felsőoktatási intézmény.

Egy modern, igazságos, szekuláris társadalom nem épülhet fel így, ezért a  PSZ szerint az ilyen mértékű rendszerszintű átalakítást nem szabad megcsinálni széleskörű társadalmi vita, a szakma, a szakmai szervezetek, oktatáspolitikusok bevonása nélkül.

A szakszervezet azt szeretné, hogy nyilatkozzon a kormány, igaz-e a hír, amely szerint már többször tárgyalták a tervezett átalakítást. A PSZ arra kéri az közoktatásért és a felsőoktatásért felelős minisztereket, nyilatkozzanak egyértelműen arról, hogy valóban támogatják-e a részinformációkból felsejlő átalakítást, az oktatás kasztosodásának kialakulását!

A Pedagógusok Szakszervezete közleményében felhívja a figyelmet, hogy határozottan tiltakozik egy múltba révedő, az elmúlt évtizedek oktatáspolitikai eredményeit tagadó, ideológiával átitatott, a társadalmat és a pedagógusokat is megosztó oktatási rendszer kialakítása ellen. Továbbra is alapnak tekintjük az esélyteremtést a köznevelésben, és a világnézetileg semleges oktatáshoz való hozzáférését minden magyar állampolgár számára.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!