3p

A karácsonyi szezonban átlagosan 7550 forint értékben kerül gyermekeknek szánt ajándék a kosárba, a top termékek a társas- és kreatív játékok, valamint a babák.

Az év legforgalmasabb, karácsonyi időszakában a vásárlásonkénti kosárérték növekedni fog a tavalyi értékekhez képest mind online, mind a bolti forgalomban a REGIO JÁTÉK friss elemzése szerint. "A webáruházban hagyományosan nagyobb összeget, az idei szezonban átlagosan 8600 forintot hagynak a vásárlók, ami 5 százalékkal magasabb, mint az elmúlt évben. A bolti eladásban 8 százalékos bővülésre számítunk, mely 6500 forintos átlagköltést jelent" – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

A karácsonyi ajándékból akár a Hősök tere is megépíthető

2016 slágertermékei a társas- és kreatív, fejlesztő játékok, valamint a játékbabák köréből kerülnek ki, de sok fa alá jut majd építő-, valamint interaktív játék és puzzle is. "A teljes játékpiaci forgalom 60-70 százaléka realizálódik a karácsonyi szezonban, ami idén a becsléseink szerint 27-31 milliárd forintot jelenthet. Az év ezen időszakában több és drágább termék kerül a kosárba, valamint sokan kihasználják az ingyen szállítás vagy egyéb, pl. Black Friday promóciókat is" – tette hozzá a marketingvezető.

Novemberben elkezdjük, mégis az utolsó pillanatra hagyjuk

A szülők közel kétharmada már novemberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, szinte mindenhol számíthatnak a gyermekek játékra, és minden második családban ruha is kerül a fa alá – derül ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből. "Játék viszont már a Télapó csizmába is jut, a válaszadók háromnegyede ugyanis ilyenkor is ezt adja gyermekének az édesség (74%) mellett. A szülők fele már Mikuláskor 2000 forint felett költ összességében, ami karácsonyra 5-10.000 (42%), és sok esetben még 10.000 forintnál is magasabbra (43%) nőhet" – árulta el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Idén karácsonykor a gyermekek kreatív, fejlesztő játéknak (74%), LEGO-nak (52%), társasnak (50%), könyvnek és kifestőnek (45%), valamint építőjátéknak (37%) örülhetnek, kétharmadukat 3 vagy annál több különböző ajándékkal is meglepik a szülők.

Vágott fenyő és halászlé illata lengi be az otthonokat idén

A megkérdezettek kétharmada vágott-, egyharmada mű-, tizede pedig cserepes fenyőt fog feldíszíteni, többségében az egész család együtt (52%) vagy a – főként a 3 évnél fiatalabb gyermekkel rendelkező – szülők közösen. "Az ajándékról a válaszadóink nagy részénél, mintegy 80 százalékánál még a Jézuska »gondoskodik«, a leleplezés nagyjából 7-10 éves kor között történik meg" – tette hozzá Gyaraki Dávid. A karácsonyi menü viszont nem marad titok: a halas ételek és a halászlé lesznek porondon minden második otthonban, máshol viszont a húsleves, a töltött káposzta és különféle szárnyasok kerülnek majd a tányérokra.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!