2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Kutatópont legfrissebb felmérése szerint a magyar lakosság körében egyre többen rendelkeznek felhasználói profillal közösségi médiafelületen. A cég szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleményében azt is kiemelték: az online hírfogyasztás is növekvő tendenciát mutat.

A felmérés szerint a felnőtt lakosság 65 százaléka használja az internetet, a közösségi médiaprofilok aránya a magyarok körében 67 százalék. A közösségi oldalon regisztrációval rendelkezők 74 százaléka olvas híreket, 60 százalékuk legalább havonta meg is osztja az olvasottakat.

A Kutatópont Kft. közvélemény-kutatását kétezer ember személyes megkérdezésével - a felnőtt lakosságra kor, nem, településtípus, régió és végzettség szerint reprezentatív mintával - szeptember 1. és 15. között készítette. Közleményük szerint az 1-től 5-ig terjedő skálán a televíziót a válaszadók 4,2-es fontosságúnak jelölték, ezt a baráti társaság, illetve a család (4,1) követi, az internet pedig 3,3-as értéket kapott a preferenciaskálán.

Megrázó kordokumentumok a magyar közösségi média hőskorából

A felmérés alapján a magyarokra inkább a passzív hírfogyasztás jellemző: a megkérdezettek nagyobb része csak olvassa a híreket, kevesebben vannak, akik saját kommentárral az üzenőfalukon is megosztják az olvasottakat. A közösségi oldalakon regisztráltak 71 százaléka elolvassa, 40 százaléka pedig megosztja a privát témájú híreket. 66 százalékuk foglalkozik bulvárhírekkel, 32 százalékuk megosztja az ilyen tartalmakat. A közéleti híreket a megkérdezettek 62 százaléka olvassa és 27 százalékuk osztja meg - írták.

A Kutatópont kitért arra is, hogy a közösségi oldalak használói közül 37 százalék minden nap figyeli a hírportálok bejegyzéseit. A kutatócég szerint a közösségi média hírfogyasztásban betöltött növekvő szerepét mutatja az is, hogy a közösségi oldalakon regisztráltak 67 százalékával fordult már elő, hogy egy hírrel először a közösségi oldalon találkozott. Felmérésükből kiderült továbbá, hogy a közösségi oldalt használók 30 százaléka követi nyomon a sportolók tevékenységét, míg közéleti embereket, politikusokat 29 százalékuk követ.

A 2010-es alapítású Kutatópont Kft. médiakutatással, egészségüggyel és társadalomkutatással foglalkozik, 100 százalékban magyar tulajdonú teljes körű piackutató cég, a Nézőpont Csoport tagja - olvasható a közleményben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!