2016 harmadik negyedévében a tartós műszaki cikkek értékesítése 4,9 százalékkal haladta meg 2015 azonos időszakának a teljesítményét a GfK TEMAX adatok szerint. Kimagasló mértékű erősödést a piackutató a hét szektor közül kettőben - a háztartási nagygépek és a háztartási kisgépek árucsoportjában - mérte.
A legnagyobb mértékben a háztartási nagy- és kisgépek eladása emelkedett, ezekben a kategóriákban 19,6, illetve 15,2 százalékos növekedést mért éves összevetésben a GfK. A szórakoztató elektronikai szektorban 2016 harmadik negyedévében enyhe – 6,1 százalékos – értékbeli növekedés volt tapasztalható az előző év azonos időszakához képest. A folyamatos emelkedés hátterében továbbra is a LED televíziók állnak - 11,4 százalékos növekményt felmutatva -, ahol a 40”-nál nagyobb kijelzőátmérővel rendelkező készülékek iránti kereslet erősödött. Ezen kívül a hangprojektorok és akciókamerák forgalma változott pozitív irányba.
A karácsonyi piacra időzítették az új Google telefont
Erőteljesen csökkent ugyanakkor a fotós termékek piaca, így a szegmens legfontosabb terméke a kompakt fényképezőgépeké is. Az előző negyedévek negatív trendjéhez hasonlóan a piac 2016. július és szeptember között tovább zsugorodott, és 17,4 százalékkal kisebb forgalmat jelzett előző év azonos időszakához viszonyítva.
Hasonlóan gyenge volt az információs technológiai termékek piaca is. A szektor eladásai értékben 14 százalékkal csökkentek az év harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Jelentős, kétszámjegyű csökkenést szenvedett el két árucsoport is: a notebookoké és a tableteké.
Ilyen lesz az új 2000 forintos
Kisebb mértékű volt a visszaesés az irodatechnika és kellékanyagok területén. Értékben ez 7,5 százalékos visszaesést jelentett a tavalyi év azonos időszakához képest. Növekedni csak a festékpatronok értékesítése tudott (15 százalékkal), míg a nyomtatók és a lézer tonerek forgalma alulmúlta a tavalyi eredményeket.
mfor.hu