5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Reklámfogyasztásunk megváltozása és a technika fejlődése alapvetően változtat meg mindent, többet közt azt is, ahogy majd a jövőben várost nézünk. Mobiltelefonjainkra aktuális üzeneteket kapunk, fülünkön az audió-idegenvezető, mindezt úgy, hogy előtte blogok és közösségi portálok segítségével magunk raktuk össze dynamic-packaging csomagunkat. A marketing világban régóta hangoztatott paradigmaváltás a turizmust is elérte, sőt kezdi átformálni. Mfor.hu háttér.

Netes beszámolók alapján születnek az úti célok(Mfor-montázs)

A turizmus nagyágyúi ültek össze hétfőn és kedden Budapesten, hogy legújabb e-marketing módszereikről tájékoztassák egymást. Az Európai Turisztikai Bizottság, a Turisztikai Világszervezet és a Magyar Turizmus Zrt. által szervezett konferencián 14 ország turisztikai hivatal-, utazási iroda- és szállodavezetői voltak jelen.

A web 2.0-ás turisták

Az eseményen a hivatalok bevált e-marketing fejlesztéseikről számoltak be. Az előadásokból kiderült: a világ nagy részében ugyan tudják már, hogy merre vezet az út, azonban a legtöbb helyen még folyamatban vannak a fejlesztések, új irányba történő nyitások. Az azonban nem kérdés, hogy a turizmusnak is élen kell járnia a modern technika adta lehetőségek használatában, mert az országok, városok ugyanúgy próbálják megnyerni a fogyasztókat, mint bármilyen más termék esetén.

Dr. Martin Schobert, az Osztrák Turisztikai Hivatal kutatásvezetőjének beszámolója alapján úgy tűnt, Ausztria már az élen jár a web 2.0-ás turizmus-kommunikációban. Nagy hangsúlyt fektetnek az osztrák városokról szóló blogok, vagy fórumok figyelésére, és ők maguk is blogokat, közösségi portálokat indítottak útjukra, ahol az Ausztriát szeretők "találkozhatnak" egymással.

A barátok véleménye a döntő

Ahogy a bankválasztás esetében, az utazásnál is a barátok, ismerősök, családtagok véleménye a döntő, azaz az alapján választunk leggyakrabban uticélt. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ebben az esetben kár is marketingre költeni, ugyanis nagyon ismertnek kell lenni ahhoz, hogy egyáltalán a választások sora elkezdődhessen az adott ország irányába. A másik vonatkozása - előnye, vagy éppen hátránya - a szájról szájra terjedő információáramlásnak,
a web tudatosabb használata, mindenki számára fontos, hogy bekerüljünk az internetes társalgásokba.

Sms-ért ingyen koktél

A turizmus fejlődésének másik kiugrási pontja a telefonszolgáltatásokkal, Goggle-lel, és egyéb szolgáltatókkal kötött együttműködés. Számos nemzeti turisztikai hivatal leszerződött már a Google Maps-szel, hogy ne csak az országot mutassa, de a régióban megtalálható hoteleket, vendéglátóipari egységeket is. Ugyanígy létezik együttműködés néhány országban éttermek, szállodák és telefontársaságok közt. Nem ritka, ha például a New Yorkban sétálva egy száz méteres körzeten belül lévő étterem invitál meg bennünket, és amennyiben ezt azonnal elfogadjuk, az sms felmutatásával kedvezményekben részesülhetünk.

Azon sem kell majd meglepődni, ha - eddig csak a múzeumokban divatos - audió-idegenvezetést hallgató turistákat látunk sétálgatni a városban, az interneten pedig 3D-s animációs filmek váltják fel a hagyományos brossúrákat. Mind a városokat, mind a szállodákat érdemes lesz már csak így bemutatni, mert nem sokára már csak ez éri el az ingerküszöbünket.

Hol tartunk mi?

Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója az mfor.hu kérdésére rendkívül hasznosnak értékelte a konferenciát, melyből Magyarország is új ötleteket meríthetett. A magyar turisztikai marketing még nem vette fel a versenyt a világgal. Elsősorban nem a web 2.0-ás közegben gondolkozik, de belátta, hogy enélkül nem lehet tovább lépni.

Természetesen szükség van továbbra is az offline marketingre figyelemfelhívás szempontjából, de a súlypontok megváltoztak, egyre inkább cél lesz weben elérni a közönséget. Magyarország tekintetében elsősorban a hazai közönségre fog koncentrálni a turisztikai hivatal, hiszen ebben a körben több visszatérő vendégre számíthat.

Hazánkba a legtöbb turista Németországból érkezik, a második helyen az olasz és brit turisták állnak. A visszajelzések alapján az ide utazók nagy része pozitívan csalódik Budapestben, sokkal több kulturális, építészeti látványossággal találják szembe magukat, mint amire számítanak előzőleg, tehát a mi esetünkben jó szolgálatot tesznek a webes élménybeszámolók. Ami viszont a negatív benyomásokat illeti: sok turista panaszkodik az udvariatlan BKV ellenőrökre, és az esetenként becstelen taxisokra, vendéglátósokra. A Magyar Turizmus Zrt. igyekszik ezeket a problémákat orvosolni, például már tréningen is részt vettek a BKV ellenőrök, és a turisták által látogatott útvonalakra a BKV igyekszik angolul legalább megszólalni tudó ellenőröket állítani.

Kézenfogva úszkáló vidrák

Lassan már csak maga, az utazás nem lesz kivitelezhető neten keresztül, de már most is sokak számára mind az előkészületek, mind az utólagos élménybeszámolóra az internet a legmegfelelőbb eszköz.

Arra, hogy érdemes ebből a szemszögből nézni a dolgokat jó bizonyíték a kézenfogva úszkáló vidrákról szóló videó, melyet egy turista vett fel a vancouveri állatkertben, és azóta több mint tízmillióan töltötték le a filmet, bekerült a híradásokba, és rengeteg embernek adott ötletet, hogy ellátogasson a helyszínre.

Gábor Fanni

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!