A prémium ügyfelek csaknem kétharmada többet használ bankkártyát, mint készpénzt, tíz válaszadóból nyolc betéti kártyát is, három pedig hitelkártyát. Ez derül ki azon kutatásból, amelyet a Mastercard megbízásából a Kantar kutató, adatelemző és tanácsadó cég kétezer válaszadó megkérdezésével az idén tucatnyi közép-európai országban, köztük Magyarországon végzett.
Alapvetően a prémium ügyfeleket célozza a kártyatársaság World Elite nevű plasztikja, amelyet Magyarországon elsőként az MKB Banknál lehet igényelni. Birtokosai egy külön ügyfélszolgálati vonalon intézhetik az ügyeiket, ingyen vehetnek fel készpénzt az MKB automatáiból, és díjmentes, soron kívüli kártyagyártásra jogosultak. Ezen kívül a bank egy éjjel-nappal elérhető orvosi call centert is biztosít a számukra.
Sokan félreértik, mit jelent a prémium fogyasztó fogalma – hangsúlyozta Ginzer Ildikó, az MKB vezérigazgató-helyettese a mai sajtótájékoztatón. Szerinte az nem csak az anyagi bőséggel rendelkező ügyfélkört takarja, hanem azt is, hogy valaki igényli a minőségi szolgáltatást és kényelmet. Ez utóbbit szolgálja például, hogy a World Elite-t igénylők a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren gyorsítósávon mehetnek át, melyet követően korlátlanul és díjmentesen használhatják a Mastercard váróját, valamint a bécsi reptéren a Jet, Air és Sky várókat. Ezen felül a világ összes LoungeKey prémium reptéri (mintegy 1100) váróiba is beléphetnek, ezek akár száz dolláros díját évente öt alkalommal átvállalja az MKB.