Akár izgalmas matekpélda is lehetne: ha 5 munkás 40 munkanap alatt készül el a Margit hídi kerékpárút felújításával, akkor 10 munkásnak hány napra lenne szüksége ahhoz, hogy végezzen az 500 méteres szakasszal. A megoldásokat várjuk a szerkesztőségbe. Azt már korábbi kutatásokból lehet tudni, hogy a magyar munkaerő szervezettsége, illetve termelékenysége rendkívül alacsony szinten van. Erre tökéletes példa, ami a Margit hídi kerékpárút felújításánál folyik. Vagyis inkább, ami nem folyik.
A BKK július 5-én jelentette be, hogy
új bevonatot kap a Margit hídi kerékpárút és felfrissülnek az útburkolati jelek, a nyár folyamán felújítják a híd északi oldalán található kerékpárutat.
A kerékpárút rekonstrukciója két ütemben valósul meg:
- július 8., hétfő és előreláthatólag augusztus 4. között a szigeti bejáró és a budai hídfő;
- augusztus 4. és 31. között a pesti hídfő és a szigeti bejáró közötti szakaszon zajlik majd a munkavégzés.
Ez összesen nyolc hét lezárást jelent, a Buda felé vezető oldalon a külső sávot zárták le az autók elől, mert ott kerékpársávot, illetve gyalogos részt alakítottak ki kordonokkal. Tehát pont az iskolakezdésre lesznek kész az ígéretek szerint. A lezárás óta néhányszor már jártunk arra kocsival és akkor úgy tűnt, hogy éppen senki nem dolgozik a felújításon. Csütörtök délelőtt gyalogosan is felkerestük a helyszínt, hogy megnézzük, miként haladnak a munkával.
Maga a kerékpárút már valóban évek óta megérett a felújításra. Legalább 2016 óta foszlik a burkolata, ez mostanra odaáig fajult, hogy egyes szakaszain méretes kátyúkat kellett kerülgetniük a bicikliseknek. Többször elhangzott már, hogy a híd 2011-es nagyfelújítása során a kerékpárútnál használt burkolóanyag nem tapadt rendesen a betonhoz. Magyarán a kivitelezés silány minőségben történt.
Villamossal érkezünk és a szigeti bejárónál szállunk le. Nehéz átjutni a zebrán, mert a lámpa nem működik. Állítólag már tetőzött a hőség, de azért most sincs hideg, reggel 9-kor közel 30 fok van. Nem éppen ideális körülmény a kültéri munkavégzéshez. A budai hídfőnél és a szigeti bejárónál összesen öt munkást számoltunk. Kézi csiszolóval csiszolták simára a felületet. Valaki vésővel és kalapáccsal esett neki a bontásnak. Így ez tényleg sokáig fog tartani. Persze jelentős szüneteket tartanak, tekerni kell egy cigit, kortyolni a vízből. Ebben a hőségben ki tudna sietni, 30-40 perc elég ahhoz, hogy napszúrása legyen az embernek. Vigyázni kell: a hőség által okozott leggyakoribb ártalmak a hőguta, a hőkimerülés, a hypertermia, a melegkiütés és a napégés. Kókadoznak is a munkások rendesen.
Ez itt kérem nem Kína. Nem úgy megy az, hogy kivezénylek 100 embert, akik fél nap alatt lecsiszolják a felületet, másnap pedig leteszik az új burkolatot, aztán jónapot kívánok, lehet tekerni.
A kihelyezett tábla szerint a munkáért a Korrózió-2001 Kft. a felelős. Életemben nem hallottam róluk. Legutóbbi beszámolújuk szerint a cég átlagos állományi létszáma 10 fő. Tavaly 262 millió forintos forgalommal és 37,2 millió forintos profittal zártak. Régi partnere a BKK-nak, velük építtettek meg például egy új hidat a II. kerületi Napraforgó utcánál az Ördög-árok felett. Most pedig Budapest egyik legforgalmasabb hídjánál is ők dolgozhatnak.
Az autósok elég türelmesek, pedig a Lánchíd eleve nem járható, most pedig szeptemberig Pestről Buda felé csak egy sávban araszolhatnak azért, mert a járdával közös területen vezetett kerékpárutat csinosítják. Hiába, híresen toleránsak a magyar autósok. Csúcsidőben néha közel a Nyugati pályaudvarig tart a torlódás, most csak a Jászai Mari térig. A kordonnal lezárt sávban a biciklisek és a gyalogosok élesben gyakorolhatják, hogy miként tudnak egymás mellett, mögött, előtt létezni. A félősebb gyalogosok inkább a járdapadkán próbálnak átjutni a Duna másik oldalára.
Ezzel a szakasszal tehát augusztus 4-ig kell végezni. Munka van még bőven: az aggregátor megbízhatóan üzemel, és a csiszolóval is haladtak előre néhány métert. És ez még csak igazából a bontási fázis. Az izgalmas rész és a lényeg hátravan.
A megfelelően előkészített, szemcseszórt alapfelületre érdesített felületű, só ellen védő, piros színű új burkolatot fektetnek. Továbbá újrafestik az útburkolati jeleket és a kerékpáros piktogramokat
- írta a BKK.
Ha pedig ezzel a résszel végeztek, akkor rá lehet majd fordulni csiszolóval a Jászai Mari tértől a Margitszigetig tartó szakaszra egészen szeptemberig. Biztosan szép lesz, de ha esetleg véletlenül mégis silány lenne a kivitelezés, akkor maximum megint felbontják.