7p

Folyamatosan növekszik a feltehetően szándékos zavarás miatti GPS-problémák száma a polgári repülőgépeknél. A mágnesesség lenne a megoldás?

Erről lesz szó a cikkben:

  • A balti térségben egyre gyakoribbak a repülőgépek GPS-problémái, amelyek miatt járatokat kell átirányítani.
  • Mi okozza a GPS-interferenciát és milyen hatással van a polgári légi közlekedésre?
  • Milyen megoldások születhetnek a zavarással szemben?
  • Valóban orosz beavatkozás állhat a háttérben?
  • Milyen alternatív navigációs rendszerek léteznek a problémák kiküszöbölésére?
  • Hogyan érintheti mindez a légi közlekedés jövőjét és biztonságát?

 

Múlt pénteken adta hírül a Reuters, hogy egy Londonból Vilniusba tartó Ryanair-gépnek a litván főváros helyett a 400 kilométerre található Varsóban kellett leszállnia, mert GPS-interferencia lépett fel, miközben a gép a landoláshoz készülődött.

A Boeing-737 MAX 8-200-as Ryanair-járat már 259 méteres magasságig süllyedt a vilniusi reptér kifutópályája felé tartva, amikor megszakította a leszállást és végül Varsó felé fordult.

„A repülőgép GPS-interferenciát tapasztalt – nyilatkozta a litván légiirányítás szóvivője, aki szerint a pilóta hozta meg a döntést a leszállás megszakításáról. – Minden más repülőgép a megszokott módon landolt a repülőtéren” – tette hozzá.

Ez a cikk az Mfor és a Privátbankár Prémium tartalma, csak a lap előfizetői olvashatják teljes terjedelmében.

Prémium tartalmainkhoz a következő lépések után férhet hozzá:

  1. Regisztráljon (adja meg emailcímét és jelszavát)
  2. Válasszon előfizetői csomagjaink közül
  3. Fizessen bankkártyájával
Bejelentkezés / Regisztráció

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!