Idén a lakosság fele tervez nyaralást, közülük a legtöbben (53 százalék) egy hétnél rövidebbet – derül ki a CIB Bank megbízásából végzett reprezentatív felmérésből. A megkérdezettek 39 százaléka válaszolta, hogy 1-2 hetes nyaralásra készül, és mindössze a válaszadók 6 százaléka teheti meg, hogy két hétnél is hosszabban pihenjen. Az átlagosnál hosszabb kikapcsolódást a felsőfokú végzettségűek engedhetik meg maguknak nagyobb arányban: a diplomások 46 százaléka nyaral 1-2 hétig (az összes megkérdezettre jellemző átlag 39 százalékkal szemben). A 40 év alattiakra jellemző leginkább, hogy rövid nyaralásban gondolkodnak: 60 százalékuk nyaral egy hétnél rövidebb ideig.
A legtöbben maguk szervezik meg az utazásukat (73 százalék). 12 százalék veszi igénybe részben utazási iroda segítségét, és 9 százalék azok aránya, akik teljes egészében utazási iroda által szervezett útra mennek. Minél távolabbi a célpont, annál jellemzőbb, hogy utazási irodával utazik a lakosság: az Európában vagy ahhoz közeli országban nyaralók 28 százaléka részben vagy egészében megszervezett nyaralásra megy, a távolabbi célpontot kinézők körében viszont már 57 százalék ez az arány. Az egzotikus, távoli országokba utazók több mint 40 százaléka tehát nem támaszkodik utazási iroda segítségére sem a szervezésben, sem a nyaralás alatt.
Az utasbiztosítással kapcsolatos szokásokat tekintve, az utazók 37 százaléka mindig szokott utasbiztosítást kötni. 15 százalék főleg akkor, ha elhagyja Európát, 13 százaléknak pedig egyébként is van biztosítása (például bankszámlához kapcsolódóan). Az idősekre (47 százalék) és a felsőfokú végzettségűekre (46 százalék) jellemző kiemelkedő arányban, hogy mindig kötnek biztosítást utazás előtt.
Az utasbiztosítás kiválasztásakor a legtöbben azt tartják szem előtt, hogy a szerződés fedezze egy esetleges egészségügyi ellátás költségeit (41 százalék). A poggyász és az értéktárgyak védelme 10 százaléknak kiemelkedően fontos. Ennél is alacsonyabb azok aránya, akik ragaszkodnak további szolgáltatásokhoz, például extrém helyzetekre is vonatkozó biztosítást kötnek (4 százalék), vagy a gépjárműasszisztenciára (4 százalék), a pénzügyi károk fedezésére (2 százalék) is kiterjedő biztosítást tartják prioritásnak. A válaszadók 10 százalékának a biztosítás ára a legfontosabb szempont, és 5 százalék azok aránya, akik számára az online ügyintézési lehetőség emelkedik ki a listából.
Fotó: Depositphotos
A felmérés egyik legmeglepőbb adata szerint a nyaralást tervezők harmadát teszik ki azok, akik soha nem szoktak biztosítást kötni, akkor sem, ha távoli célpontra, extrém körülmények közé utaznak.
„Nyaraláskor, ismeretlen környezetben, különösen külföldön, ahol akár nyelvi nehézségek is adódhatnak, baj esetén hatalmas segítség lehet egy megfelelő utasbiztosítás. Nemcsak azért, mert megtéríti a váratlan, esetenként igen magas extra költségeinket, de azért is, mert szakemberek segítenek az ügyintézésben” – emeli ki Szendi István, a CIB Bank Bankbiztosítás vezetője.
Ilyen sokoldalú biztosítás a 24 órás magyar nyelvű asszisztenciával rendelkező CIB Utazásőr, amelyet akár egész évre, az egész családra kiterjedően is megköthetünk, és amely akár 45 millió forintig megtéríti az egészségügyi, baleseti költségeket. További előnye, hogy felelősségbiztosítást, valamint – új szolgáltatásként – autós asszisztencia biztosítást is tartalmaz.