A divatjamúlt nyakkendőtű és az eltűnő mandzsettagomb mellett az óraékszer marad a férfi menedzserek számára az egyetlen lehetőség, ha stílusukat, ízlésüket egy ékszerrel is ki akarják fejezni.
Divatszakértők szerint az óra jóval több egyszerű időmérő eszköznél: az elegáns, sportos vagy éppen slampos megjelenést kölcsönözhet viselőjének, ezért a vezetők többsége már figyel arra, mit csatol fel munkába indulás előtt.
Ezt teszi például Nicolas G. Hayek, a Swatch-Gruop igazgatótanácsának elnöke is, aki - nem tévedés - egyszerre négy karórát hord, és mindegyiket különböző időzónákhoz igazítja. Umberto Agoni, a Brioni nevű divatcég vezére a Franck Muller modellek híve, azokból hármat birtokol. A sárgaaranyszínű Havanát sportos imázs erősítése céljából veszi fel, a fehérarannyal bevont Dual Time-t pedig hivatalos alkalmakkor csatolja fel, írja WirtschaftsWoche.
Hilmar Kopper, a DaimlerChrysler felügyelőtanácsának elnöke a Lange modelljeit szereti, csakúgy, mint Harald Schmidt televíziós showman. Joschka Fischer német külügyminiszter csuklóján általában egy Glashütte feszül, Gerhard Schröder kancellár pedig Nomosban szokott megjelenni a nyilvánosság előtt.
Az autóipar topmenedzserei közül Stephan Winkelmann, a Fiat németországi vezetője a klasszikus Rolex Daytonát részesíti előnyben, Luca di Montezemelo, a Ferrari első embere pedig egy Girard-Perregauxot csatol fel reggelenként. Az órák nagy ismerőjeként és barátjaként tartják számon Wendelin Wiedekinget, a Porsche vezetőjét. Bár gazdag kollekciójáról nem szívesen beszél a sajtónak, állítólag az IWC modelljei keltik fel leginkább az érdeklődését.
Természetesen a topmenedzserek közt is akadnak olyanok, akik nem csak feleségüknek, hanem órájuknak is örök hűséget esküdtek. Robert A. Lutz, a General Motors európai főnöke például 30 éve egyazon titán-kronográffal kel és fekszik.
Mindez mennyibe kerül? Nos, az árak 10 ezertől 100 ezer euróig terjedhetnek. Az olykor horribilis összegek miatt azonban sok menedzser dönt úgy, hogy csupán a baráti körben mutatkozik ilyen ékszerekkel, s így kerüli el a bulvársajtó figyelmét és a nyilvánosság kíváncsi tekintetét.
(Menedzsment Fórum)
100 ezer eurós órákkal feszítenek a topmenedzserek
A férfi menedzserek többsége tisztában van azzal, hogy egyetlen ékszerének az óra számít. Ezért többségük figyel arra, milyen márkát visel, néhányuk pedig egyszerre többet is felcsatol.