2p

A férfi menedzserek többsége tisztában van azzal, hogy egyetlen ékszerének az óra számít. Ezért többségük figyel arra, milyen márkát visel, néhányuk pedig egyszerre többet is felcsatol.

A divatjamúlt nyakkendőtű és az eltűnő mandzsettagomb mellett az óraékszer marad a férfi menedzserek számára az egyetlen lehetőség, ha stílusukat, ízlésüket egy ékszerrel is ki akarják fejezni.
Divatszakértők szerint az óra jóval több egyszerű időmérő eszköznél: az elegáns, sportos vagy éppen slampos megjelenést kölcsönözhet viselőjének, ezért a vezetők többsége már figyel arra, mit csatol fel munkába indulás előtt.

Ezt teszi például Nicolas G. Hayek, a Swatch-Gruop igazgatótanácsának elnöke is, aki - nem tévedés - egyszerre négy karórát hord, és mindegyiket különböző időzónákhoz igazítja. Umberto Agoni, a Brioni nevű divatcég vezére a Franck Muller modellek híve, azokból hármat birtokol. A sárgaaranyszínű Havanát sportos imázs erősítése céljából veszi fel, a fehérarannyal bevont Dual Time-t pedig hivatalos alkalmakkor csatolja fel, írja WirtschaftsWoche.

Hilmar Kopper, a DaimlerChrysler felügyelőtanácsának elnöke a Lange modelljeit szereti, csakúgy, mint Harald Schmidt televíziós showman. Joschka Fischer német külügyminiszter csuklóján általában egy Glashütte feszül, Gerhard Schröder kancellár pedig Nomosban szokott megjelenni a nyilvánosság előtt.

Az autóipar topmenedzserei közül Stephan Winkelmann, a Fiat németországi vezetője a klasszikus Rolex Daytonát részesíti előnyben, Luca di Montezemelo, a Ferrari első embere pedig egy Girard-Perregauxot csatol fel reggelenként. Az órák nagy ismerőjeként és barátjaként tartják számon Wendelin Wiedekinget, a Porsche vezetőjét. Bár gazdag kollekciójáról nem szívesen beszél a sajtónak, állítólag az IWC modelljei keltik fel leginkább az érdeklődését.

Természetesen a topmenedzserek közt is akadnak olyanok, akik nem csak feleségüknek, hanem órájuknak is örök hűséget esküdtek. Robert A. Lutz, a General Motors európai főnöke például 30 éve egyazon titán-kronográffal kel és fekszik.

Mindez mennyibe kerül? Nos, az árak 10 ezertől 100 ezer euróig terjedhetnek. Az olykor horribilis összegek miatt azonban sok menedzser dönt úgy, hogy csupán a baráti körben mutatkozik ilyen ékszerekkel, s így kerüli el a bulvársajtó figyelmét és a nyilvánosság kíváncsi tekintetét.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!