Ez teljes mértékben megegyezik a magyarországi törekvésekkel, miszerint elsősorban nem összeszerelő, betanított munkák, hanem magas hozzáadott értéket jelentő tevékenységek kerüljenek Magyarországra, közölte a helyettes államtitkár. A főként gépjármű-elektronikával foglalkozó új fejlesztési központban több mint 100 mérnök dolgozik majd, létszámuk néhány év alatt elérheti a 200-at, értesült az MTI.
A magyarországi fejlesztési központi elismerése a magyar egyetemi képzés magas színvonalának, a magyar szakemberek kreativitásának - jegyezte meg Garamhegyi Ábel. A Bosch 2003-2006 között 150 millió euró értékű fejlesztést valósít meg Magyarországon, főként az M3-as autópálya mentén. A Bosch-csoport magyarországi konszolidált forgalma 2004-ben 165 millió euró volt - derült ki a közleményből.
Az ünnepségen Ursula Seiler-Albring, Németország budapesti nagykövete hangsúlyozta, hogy a magyar egyetemi képzés hírneve szerepet játszott a Bosch cég választásában. A magyar-német kutatás-fejlesztési együttműködési nyilatkozatban szereplő elvárásokkal is egyezik ez a fejlesztési döntés.
A Bosch fejlesztési tevékenysége már 2000 óta folyik Budapesten. Kezdetben sebességváltó szoftverekkel foglalkoztak, később a járműtechnikai elektronikus vezérlőrendszerek, így fékrendszerek, a blokkolásgátló és a menetdinamikai szabályozás fejlesztésére is sor került. A cégnél igen nagy hangsúlyt helyeznek a kutatás-fejlesztésre, a forgalom 6-7 százalékát fordítják erre. A múlt évben a Bosch szabadalmak száma csaknem 2.800 volt.
A vállalatcsoport több országban, 50 telephelyen tart fenn kutatási-fejlesztési bázist, az ott dolgozók létszáma eléri a 18 ezret. Ilyen fejlesztési intézményt hozott létre a cég Indiában, Japánban, Kínában az Egyesült Államokban, Mexikóban, s most már Magyarországon is. Az autóipari elektronika kutatás-fejlesztési tevékenységének több mint egyharmada már nem Németországban történik.
Kapcsolódó anyagok:
4,2 milliárd forintos Bosch-gyárat avattak Egerben
A franciáknál is fellángolt a vita a 35 órás munkahétről