Az ötödik szintén egy gyógyszergyár, az Eli Lilly, amely a Merckhez hasonlóan egy fő terméknek köszönheti 76,4 milliárdos brandértékét. A cég skizofrénia elleni terméke, a Zyprexa 4,3 milliárd dolláros forgalomat generált. A hatodik, a korábban már említett IBM, amelynek neve alatt 3415 terméket adtak ki, ez 1400-zal több, mint a lista bármely más szereplőjének.
A hetedik a Cisco Systems, amely a router piac 81 százalékával rendelkezik. A cég nevét 69.6 milliárd dolláros értékűre becsülték. A nyolcadik Medtronic Magyarországon ismeretlen, ám a vállalat a pacemaker gyártásban toronymagas piacvezető. A lista kilencedik helyén az UPS található, a csomagküldő vállalat a világ egyik legjelentősebb logisztikai szolgáltatója.
A tizedik, nagy meglepetésre a Pepsi lett, amely a Forbes listáján első alkalommal előzte meg ősi riválisát, a Coca-Cola-t, amelyet tizenharmadikként rangsoroltak. Igaz, mindez nem csak a kólának köszönhető, hisz a Pepsi az elmúlt években számos más termékcsoportban javította megítélését, így a Pepsi Cola mellett a cég értékét növeli a Frito-Lay, a Gatorade, a Quaker és a Tropicana.
A top tíz brandet is híres cégek, márkák követik, így a világ legnagyobb tőzsdei kapitalizációjú vállalata a General Electric a tizenegyedik. A Wall Street legjelentősebb befektetési bankja a Goldman Sachs, majd őt követi a Coca-Cola. A 14. a világ egyik legnagyobb sörgyára, az Anheuser-Busch, amelyet a Viagra gyártója, a Pfizer követ a Forbes listáján.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A Nokia, a Sony és a Coca-Cola a fiatalok kedvenc márkái
A Ferrari volt a legtöbbet keresett márka
Ami egy győztes márkát megkülönbözteti
107 milliárdot ér a legerősebb márka
Az amerikai Forbes magazin közzétette a legtöbbre értékelt márkák listáját. A legtöbbre tartott amerikai brand a Procter and Gamble lett, a becslések szerint a név piaci értéke 107,4 milliárd dollár.